CROATIA: Konzum opens flagship store in Zagreb | Progresiv

Croatian food retailer Konzum has opened a new flagship store in Zagreb, as part of a  30 million koruna (3.90 million euros) investment. Super Konzum Radnička is in fact a refurbished store that was previously the site of the Mercator Center, operated by Slovenian peer Mercator, before the merger with Konzum’s parent company Agrokor. CROATIA: Konzum opens flagship store in Zagreb

As well as boasting a range of some 37,000 products, the 5,100 square metre store offers numerous new features and services, including the Juice Bar, Gastroteka (ready meals, sushi & wok products, grill, pizzas and pastas, coffee and cakes), Winter Garden, Konzum Pub (over 100 beer brands from 13 countries) and the Dream Factory (toy department).

The Fruit & Veg department includes 30 new exotic fruits and an expanded range of local products, while the in-house Butcher features 50 different meat delicacies, including Kobe beef and Argentinean lamb. In addition, the Fish Market sells more than 50 different species of fish, while the Delicatessen has selected hams from Spain and Italy and more than 120 different cheese species from around the world.

Super Konzum Radnička is located in a shopping mall that also includes, for the first time, Tesco’s standalone fashion retail store, F&F, which plans to open another 7-8 stores in Croatia in 2016, before expanding to other countries of the former Yugoslavia region. (www.esmmagazine.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...