Creșterea accizei, principalul factor al scăderii pieţei berii | Progresiv

Creșterea cu 16% în lei a nivelului accizei a reprezentat factorul determinant pentru contracția cu 10% a pieței berii în 2013, conform unui studiu efectuat de compania de cercetare și consultanță Regioplan privind contribuția sectorului berii la economia României în 2013, citat de Asociaţia Berarii României . Creșterea accizei, principalul factor al scăderii pieţei berii

Contribuțiile la bugetul de stat generate de sectorul berii direct și indirect, prin industriile conexe, au scăzut cu 4% anul trecut, echivalând cu 30 milioane euro. În total, nivelul contribuției cumulate la bugetul de stat generată direct și indirect de sectorul berii, a scăzut de la 728 milioane de euro în 2012 la 697 milioane euro în 2013.

După scăderea de 10% înregistrată anul trecut, piaţa berii a raportat o scădere de 9% a vânzărilor  în prima parte a acestui an.

“Studiul nu face decât să reconfirme ceea ce am comunicat în repetate rânduri. Deși în viziunea Guvernului creșterea accizei reprezintă o măsură de stimulare a veniturilor la bugetul de stat, ea are un efect de bumerang: creșterea veniturilor la bugetul de stat din acciză este absolut anihilată de scăderea mult mai mare a veniturilor colectate prin intermediul altor taxe și a TVA-ului. Nu putem decât să sperăm că autoritățile vor înțelege, fie și în al 12-lea ceas, că factorii care pot asigura un nivel ridicat al veniturilor bugetare provenite din taxele plătite de sectorul beri, sunt revenirea la nivelul minim european de acciză și aplicarea unui tratament fiscal echitabil pe piața băuturilor fermentate”, a declarat Constantin Bratu, drectorul general al Asociației Berarii României.

Cu investiții ce au atins până acum 1,3 miliarde de euro, sectorul berii asigură direct și indirect un număr de 69.700 de locuri de muncă la nivelul întregii economii a României. Numărul celor care lucrează în zona de producție a berii a atins un număr de 5.700 de persoane în 2013.

Din punct de vedere al producției de bere, România a înregistrat la nivelul anului 2013 un volum de  16,3 milioane hl, clasându-se pe locul 8 în Europa și pe locul 25 în lume.

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...