Coty underwhelms with Q1 results | Progresiv

Coty Inc has reported weaker-than-expected results for its fiscal first quarter, hurt by continued weak demand for its mass-market beauty brands. Coty underwhelms with Q1 results

For the three months to 30 September, net revenue was down 4.4% to 1.94 billion dollars while like-for-like sales declined by 1.1%.  Adjusted operating profit rose by 10% to $154.7m, but adjusted net profit slumped by 37% to 50.5 million dollars.

The company’s Luxury unit saw its revenues grow by 1.7% to 806.7 million dollars, on LFL growth of 4.4%, driven by growth in Europe.  Coty reported strong demand for its luxury fragrances as well as brands such as Burberry cosmetics and Gucci lipsticks.

However, this was offset by a 13.5% drop to 716.5 million dollars at its Consumer Beauty business, where LFL sales slid by 9.7%.  Revenue in Europe declined by a low single-digit, while they remained soft in other markets.  While Coty saw gains in some areas, such as market share gains for Sally Hansen in the US and Rimmel in the UK, it also continued to report declines in the overall body care, colour cosmetics, and mass fragrances categories.

Despite the weak performance, CEO Pierre Laubies said the results “marked the first quarter of implementing our turnaround plan”, adding that it had seen “revenue growth and market share gains on select brands in Europe, strong performance in Sally Hansen U.S., and some early progress on Covergirl.”

CFO Pierre-André Terisse added: “Our equation is healthier as the significant gross margin improvement allowed us to reinvest behind our brands. This gives me confidence in our ability to deliver our targets for the year.” (www.kamcity.com)

PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...