Coşul de cumpărături - 5 iunie 2014 | Progresiv
Pentru al 10-lea an consecutiv, Magazinul Progresiv publică analiza prețurilor din rețelele internaționale de magazine alimentare, Shopping Basket, un studiu de tip Mystery Shopping realizat de agenția de servicii integrate de marketing și comunicare Mercury360. În analiză sunt incluse 13 rețele de magazine.
Locațiile monitorizate sunt schimbate trimestrial, pentru a fi acoperite toate regiunile importante ale țării pe parcursul unui an. Astfel, în trimestrul întâi sunt vizitate magazine din sudul țării (Oltenia, Muntenia, Dobrogea). Produsele din lista de cumpărături sunt SKU-uri lider în comerțul modern pe categoriile vizate, potrivit datelor de cercetare disponibile în piață. Produsele sunt achiziționate la începutul fiecarei luni, iar data la care se realizează vizitele în magazine variază de la o lună la alta. Prețurile publicate sunt cele afișate pe bonul de cumpărături.
În studiul calitativ din secțiunea Shopping Basket există o scară de notare pentru a stabili nivelul de curățenie și de mercantizare al magazinului vizitat. Nivelul curățeniei se notează astfel:
- curat: magazinul nu prezintă urme vizibile de murdărie;
- parțial curat: magazin murdar în proporție de maxim 20% sau urme vizibile de murdărie la unul sau două din raioanele vizitate;
- murdar: magazin murdar în proporție de peste 40% din spațiu sau urme vizibile de murdărie la mai mult de două raioane vizitate.
În ceea ce privește mercantizarea magazinului, criteriile urmărite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft și accesibilitatea acestora, precum și curățenia și integritatea produselor. Dacă două din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient" în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.