Coşul de cumpărături - 5 iunie 2014 | Progresiv

Pentru al 10-lea an consecutiv, Magazinul Progresiv publică analiza prețurilor din rețelele internaționale de magazine alimentare, Shopping Basket, un studiu de tip Mystery Shopping realizat de agenția de servicii integrate de marketing și comunicare Mercury360. În analiză sunt incluse 13 rețele de magazine. Coşul de cumpărături - 5 iunie 2014

Locațiile monitorizate sunt schimbate trimestrial, pentru a fi acoperite toate regiunile importante ale țării pe parcursul unui an. Astfel, în trimestrul întâi sunt vizitate magazine din sudul țării (Oltenia, Muntenia, Dobrogea). Produsele din lista de cumpărături sunt SKU-uri lider în comerțul modern pe categoriile vizate, potrivit datelor de cercetare disponibile în piață. Produsele sunt achiziționate la începutul fiecarei luni, iar data la care se realizează vizitele în magazine variază de la o lună la alta. Prețurile publicate sunt cele afișate pe bonul de cumpărături.

În studiul calitativ din secțiunea Shopping Basket există o scară de notare pentru a stabili nivelul de curățenie și de mercantizare al magazinului vizitat. Nivelul curățeniei se notează astfel:

  • curat: magazinul nu prezintă urme vizibile de murdărie;
  • parțial curat: magazin murdar în proporție de maxim 20% sau urme vizibile de murdărie la unul sau două din raioanele vizitate;
  • murdar: magazin murdar în proporție de peste 40% din spațiu sau urme vizibile de murdărie la mai mult de două raioane vizitate.

În ceea ce privește mercantizarea magazinului, criteriile urmărite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft și accesibilitatea acestora, precum și curățenia și integritatea produselor. Dacă două din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient" în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.

Nestlé România. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare “Bun pentru tine, bun pentru planetă” Vezi mai multe pe revista.progresiv.ro
Nestlé vrea să-și crească vânzările de produse mai nutritive cu peste 20 miliarde euro până în 2030
Nestlé și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de miliarde de franci elvețieni (echivalent cu...
Logo magazin Lidl, fatada de sticla a unei locatii Lidl Romania, discounter activ pe piata din Romania
Lidl își propune să ajungă la zero emisii (Net-Zero) până în 2050
Lidl se angajează să ajungă o companie cu zero emisii (Net-Zero), ca urmare a unor noi obiective în ceea ce privește protejarea mediului prin...
Perla Harghitei_Tecon project 002
Perla Harghitei investește 2,8 mil. euro într-o nouă clădire de birouri
Perla Harghitei, una dintre cele mai importante companii de îmbuteliere de apă minerală naturală din România, a alocat un buget de 2,8 milioane...
Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...