Cosul de cumparaturi - 1 martie 2012 | Progresiv

Pentru al 8-lea an consecutiv, Magazinul Progresiv publica analiza preturilor din retelele internationale de magazine alimentare, Shopping Basket, un studiu de tip Mistery Shopping realizat de agentia de servicii integrate de marketing si comunicare  Mercury360. Sunt incluse in analiza 14 retele de magazine. Cosul de cumparaturi - 1 martie 2012

Fata de 2011, din lista de retaileri IKA a iesit reteaua Red Market, rebranduita anul trecut in Mega Image. In primul trimestru al acestui an vom monitoriza numai magazine din sudul tarii, urmand ca din trimestrul al doilea sa schimbam locatiile vizitate pentru a acoperi si restul regiunilor. Ca si in anii anteriori, produsele din cosul de cumparaturi sunt SKU -uri lider in comertul modern pe categoriile vizate, potrivit datelor disponibile pe 2011. Produsele sunt achizitionate la inceputul fiecarei luni, iar data la care se realizeaza vizitele in magazine variaza de la o luna la alta. Preturile publicate sunt cele afisate pe bonul de cumparaturi.

In studiul calitativ din sectiunea Shopping Basket am introdus in 2011 o scara de notare pentru a stabili nivelul de curatenie si de mercantizare al magazinului vizitat.

Nivelul curateniei se noteaza astfel:

  • murdar: magazin murdar in proportie de peste 40% din spatiu sau urme vizibile de murdarie la mai mult de doua raioane vizitate;
  • partial curat: magazin murdar in proportie de maxim 20% sau urme vizibile de murdarie la unul sau doua din raioanele vizitate;
  • curat: magazinul nu prezinta urme vizibile de murdarie.
  • In ceea ce priveste mercantizarea magazinului, criteriile urmarite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft si accesibilitatea acestora, precum si curatenia si integritatea produselor. Daca doua din cele trei criterii nu sunt indeplinite pe deplin, se va nota „insuficient” in dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.

 

studiu Ipsos despre portretul consumatorului roman in 2025, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cum arată portretul consumatorului român? 7 tendințe care vor modela anul 2025
România se află astăzi într-un moment crucial. Neliniștile globale, presiunile economice și progresele tehnologice converg către un val...
Florina Dobre CEO Bringo despre anul 2025, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Florina Dobre, Bringo: Indiferent de context, cred în adaptabilitate și business etic
După un an plin de provocări, adaptabilitatea și inovația au devenit esențiale pentru a răspunde presiunii economice, schimbărilor în...
bauturi spirtoase acciza taxe buget stat
Spirits România: Accizele încasate de stat din vânzarea de alcool etilic, 1,22 miliarde de lei în anul 2024
Accizele încasate de stat din vânzarea de alcool etilic s-au situat la 1,22 miliarde de lei în anul 2024, în condițiile în care suma totală...
portret Albert Davidoglu CEO Macromex, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Vremea creșterilor pentru businessul Macromex
În ciuda provocărilor apărute constant în piață, businessul Macromex a reușit în ultimii patru ani să încheie cu rezultate peste...