Cora a vandut 7 tone de fructe de sezon in trei zile | Progresiv
Magazinele Cora au vandut, in trei zile, aproape 7 tone de fructe de sezon (cirese, visine, zmeura, capsune, coacaze si afine) in cadrul Targului Fructelor de Sezon organizat week-endul trecut, in periaoda 27-29 iunie. Targul va avea loc si in primul weekend din luna iulie.
Festivalul face parte din programul „Direct de la producator”, dezvoltat in ultimii ani de Cora Romania pentru a asigura vanzarea unor produse de foarte buna calitate, pentru a micsora numarul intermediarilor si al importurilor.
„Daca in 2011 lucram direct cu doar 7 producatori, in 2014 lucram direct cu 40 de producatori romani. In 2012, peste trei sferturi din legumele si fructele care se produc in Romania au venit direct de la producatori, iar anul trecut am ajuns la peste 90%. Impresia ca hypermarketurile nu vor sa cumpere de la producatorii locali si prefera sa importe este un mit cu totul si cu totul nefondat. Facem toate eforturile pentru a avea produse romanesti la raft, chiar daca acest lucru inseamna si, de multe ori, consilierea micilor producatori cu privire la sortare, ambalare, etichetare sau livrare. In perioada in care se produc in Romania fructe si legume, 100% din ceea ce vindem noi este romanesc”, a declarat intr-un comunicat Thierry Destailleur, Director General de exploatare al Cora Romania.
Programul „Direct de la producator”
Avantaje
-stabilirea de comun acord cu producatorii a cantitatilor de care Cora are nevoie asa incat acestia isi pot planifica mai bine productia si forta de munca
-reducerea numarului intermediarilor si al importurilor
-asigurarea calitatii constante a produselor
-consilierea producatorilor cu privire la dezvoltarea afacerii in vederea livrarii si catre alti comercianti (standarde calitative, calibrare, etichetare, transport)
-fidelizarea clientului care vede la raft produse romanesti
Dificultati
-multi producatori nu sunt organizati in structuri juridice si nu pot factura
-producatorii nu sunt grupati in asociatii asa incat sa poata livra constant cantitati mai mari si sortimente variate
-lipsa capacitatilor de stocare in conditii optime pentru a putea livra anumite produse si in afara sezonului
Cora, parte a grupului franco-belgian Louis Delhaize, a deschis primul hypermarket in Romania in 2003 si are in prezent 12 magazine, atat in centre comerciale proprii, cat si in spatii inchiriate. Retailerul detine 4 magazine in Bucuresti (Alexandriei, Pantelimon, Lujerului si Sun Plaza) si 8 in provincie, la Ploiesti, Cluj Napoca, Baia Mare, Arad, Drobeta Turnu Severin, Constanta si Bacau.





