Cora looks to strengthen operations in France | Progresiv

In an interview in trade publication LSA, Cora France’s managing director, Ludovic Chatelais, has discussed how the retailer is looking to help its hypermarket employees become more versatile so they can work across departments. Cora looks to strengthen operations in France

Chatelais explained the retailer’s new strategy for its hypermarkets, which had been rolled out to eight stores, had led to more space being dedicated to food-for-now and food-to-go options and placed a strong emphasis on on-site preparation. This has increased the presence for local suppliers across its fresh departments, fruit, vegetables, meat and fish.

He went on to say that Cora had reviewed the way shoppers move around its hypermarkets. This led to it grouping support staff for its non-food ranges in one area. The size of the offer would be dictated by the size of the store and the amount of selling space that could be dedicated to the range.

Without providing figures Chatelais said the renovated stores had enjoyed ‘an improvement in turnover and profitability’. To drive improvements across the estate he said Cora would continue to update four hypermarkets annually. Despite no new stores being planned, investment in the store estate would increase, as stores’ roles change and improvements require money to be spent on them. (retailanalysis.igd.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...