Cora looks to strengthen operations in France | Progresiv

In an interview in trade publication LSA, Cora France’s managing director, Ludovic Chatelais, has discussed how the retailer is looking to help its hypermarket employees become more versatile so they can work across departments. Cora looks to strengthen operations in France

Chatelais explained the retailer’s new strategy for its hypermarkets, which had been rolled out to eight stores, had led to more space being dedicated to food-for-now and food-to-go options and placed a strong emphasis on on-site preparation. This has increased the presence for local suppliers across its fresh departments, fruit, vegetables, meat and fish.

He went on to say that Cora had reviewed the way shoppers move around its hypermarkets. This led to it grouping support staff for its non-food ranges in one area. The size of the offer would be dictated by the size of the store and the amount of selling space that could be dedicated to the range.

Without providing figures Chatelais said the renovated stores had enjoyed ‘an improvement in turnover and profitability’. To drive improvements across the estate he said Cora would continue to update four hypermarkets annually. Despite no new stores being planned, investment in the store estate would increase, as stores’ roles change and improvements require money to be spent on them. (retailanalysis.igd.com)

tranzactie business documente research gfk consumer panel rebranding yougov tranzactie firme research. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Analiză Sierra Quadrant: Cod Galben de îngrijorare în economia românească
Deprecierea cursului monedei naționale, creșterea dobânzilor și reducerea liniilor de finanțare, noul val de inflație generat de liberalizarea...
Elfi_roboti industriali paletizare
Elfi extinde capacitatea de producție pe baza unor investiții de 10 milioane de euro
Elfi, unul dintre cei mai importanți producători de hârtie igienico-sanitară din România, a bugetat investiții de zece milioane de euro pentru...
5 to go intră pe piața de retail din Bulgaria, consolidând obiectivele de expansiune regională
5 to go intră pe piața de retail din Bulgaria, consolidând obiectivele de expansiune regională
5 to go face un pas important în consolidarea prezenței internaționale și intră pe piața de retail din Bulgaria, printr-un parteneriat...
Cristian I. Popa, membru al Consiliului de administrație al BNR
Cristian Popa, BNR: Productivitatea, principalul motor al creșterii economice
Dimensiunea companiei este un factor determinant al productivității acesteia. Asta spun datele a peste 650.000 de firme active analizate. Datele...
Grupo Bimbo continua ofensiva pe piata locala de panificație. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Preluarea producătorului KB Toast de către Bimbo România are acordul Concurenței
Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Vel Pitar SA, parte a grupului mexican Bimbo, preia Karamolegos Bakery Romania SRL....
Foto stire Interactiv Brasov, a XX-a editie a evenimentului dedicat comunitatilor locale de business, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii pentru o creștere sustenabilă la INTERACTIV Brașov 2025
INTERACTIV, evenimentul Progresiv ce se adresează comunității antreprenoriale din piața locală de retail & FMCG, a reunit peste 100 de...