Consortium beefs up offer for Metro's Real hypermarkets | Progresiv

A consortium seeking to buy German wholesaler Metro’s Real chain has beefed up its offer for the hypermarkets, property investor X+Bricks, one of the bidders in the group, said. Consortium beefs up offer for Metro's Real hypermarkets

Once a sprawling retail conglomerate, Metro has in recent years been restructuring to focus on its core cash-and-carry business, selling off the Kaufhof department stores and then splitting from consumer electronics group Ceconomy

The consortium offered Metro total cash proceeds of significantly more than 500 million euros for Real in July.

A spokesman for X+Bricks declined to comment on the amount of the new offer for the chain, which has around 34,000 employees. Metro said the consortium had registered its interest in Real again and signaled it would improve its offer.

Metro also said it aimed to complete talks with real estate investor Redos, which is leading another consortium seeking to buy Real, in the coming weeks.

A Redos spokesman said it took note of the new offer from the X+Bricks consortium and would continue negotiations.

Metro said it was entering a decisive phase in negotiations on Real, which has been struggling for years in a fiercely competitive German market dominated by discounters Aldi and Lidl, and was optimistic that it would reach a decision soon. (www.reuters.com)

Sezamo colectare ambalaje SGR, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Sezamo lansează Xtra, un nou program de loialitate
Rohlik Group anunță lansarea Sezamo Xtra, cel mai ambițios program de membru de până acum, care înlocuiește fostul abonament Premium cu un...
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...