Confectionery producer Pan Food exports 20% of its production | Progresiv

Pan Food, the confectionery producer launched 18 years ago in Sibiu, exports about 20% of its production, among the most important markets being the United States, Canada and Europe. Confectionery producer Pan Food exports 20% of its production

“We started exporting from our first year of existence. Romanians from the diaspora are our main clients, but not only, the quality and taste of the Romanian products are really appreciated by foreigners. Today we are present in several countries in Europe, the United States and Canada. We are permanently interested, of course, to enter new markets and we are constantly working on developing relationships with more and more international partners”, says Ioan Stanea, co-founder of Pan Food.

Together with his associate, Gheorghe Pristavu, Ioan Stânea laid the foundations of the business in 2001. The investments made over time in Pan Food total about three million euros. Recently, the company completed a project worth 1.5 million euros, from European funds, to expand the storage and production space, respectively the launch of a new product - spiral wafers filled with cocoa cream, coconut and vanilla.

Since 2007, the production has been carried out in the factory of over 3,000 square meters located in the P2 Industrial Park in Sura Mica, Sibiu County. Here are made products such as Batonul Copilariei, Lica cake with wafer layers and caramel sugar, Cindrel nougat and Bliss, Salami of biscuits, Sureanca assorted cakes and Dorothea, filled nuts. In parallel, the manufacturer also makes its own brand for retailer Rewe, the owner of Penny Market.

Currently, 30% of the company's sales are made in modern retail, the products being listed in Metro Cash & Carry, Penny Market, Selgros, Auchan and Supeco stores.

If last year the turnover of Pan Food was 17 million lei, with a profit of over 777,000 lei, for 2019 the company estimates that the business will exceed 20 million lei.

Gabriela Beres Managing Director Puratos tendinte brutarie patiserie ciocolaterie. Vezi pe revistaprogresiv.ro
Produsele tip răsfăț au cel mai mare impact asupra cheltuielilor alimentare
82% dintre români se răsfață cu produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, în timp la ce nivel european media este de...
sticla SGR colectare si reciclare pet ambalaje cu sigla sgr. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Bringo și Carrefour lansează primul serviciu de colectare a ambalajelor cu garanție SGR
Bringo, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, și retailerul francez Carrefour România...
paul_dieter
CITR: Numărul companiilor de impact aflate în dificultate atinge maximul ultimilor 11 ani
Numărul companiilor de impact aflate în insolvență iminentă crește cu 18%, de la 6.949 la 8.190, iar cel al companiilor de impact aflate în...
Alexander Pitchka
JTI a înființat un centru global IT în România
JTI a înființat un centru tehnologic în România, cu circa 140 de angajați în prezent, fiind analizată posibilitatea unei extinderi pe viitor....
raluca dumitra
eJobs: Competențele digitale vor fi cele mai căutate în următorii cinci ani
Angajatorii încep să devină tot mai preocupați de adaptarea oamenilor din companie la transformările de pe piața muncii, în contextul în care...
partslife romania OIREP
Partslife România a gestionat peste 60.000 de tone de ambalaje în doi ani de activitate
Partslife România aniversează doi ani de la intrarea pe piața locală, perioadă în care a preluat responsabilitatea pentru peste 60.000 de tone...