Concurenta: Nu a fost luata nicio decizie de sanctionare a Metro, Selgros si Mega Image | Progresiv

Consiliul Concurentei nu a luat nicio decizie in sensul sanctionarii companiilor implicate in investigatia privind piata de retail alimentar. Raportul realizat in urma investigatiei a fost trimis partilor implicate, o decizie in acest caz urmand a fi luata doar dupa audierea companiilor investigate, a anuntat, luni, institutia Concurenta: Nu a fost luata nicio decizie de sanctionare a Metro, Selgros si Mega Image



Autoritatea de Concurenta deruleaza, incepand cu anul 2009, o investigatie privind posibile intelegeri anticoncurentiale intre comercianti si furnizorii acestora, referitoare la stabilirea preturilor de vanzare sau de revanzare.

Una dintre investigatii vizeaza companiile membre ale grupului Metro - Metro Cash & Carry Romania, Real Hypermarket Romania (preluata in 2013 de grupul francez Auchan), MGB Metro Buying Group - si furnizorii acestora. O alta are in vedere companiile Selgros Cash & Carry, controlata  de grupul elvetian coop si Billa Romania, parte a grupului german Rewe. Alte investigatii vizeaza Mega Image, CDE Interex, care a iesit de pe piata romaneasca si furnizorii acestora.

„Conform legislatiei nationale si comunitare din domeniu, concluziile preliminare privind suspiciunile de incalcare a regulilor antitrust sunt cuprinse intr-un raport ce este transmis partilor implicate. In acest fel, destinatarii pot examina documentele din dosarul de investigatie, formula observatii cu privire la caz si pot solicita audieri. Consiliul Concurentei ia o decizie finala dupa ce partile?i-au exercitat dreptul la aparare”, se arata intr-un comnicat al institutiei.

Presedintele institutiei, Bogdan Chiritoiu a declarat, sambata, ca directia de investigatie a Consiliului a propus amenda pentru toate cele 26 de companii anchetate in acest caz, insa decizia finala va fi luata pe 23 octombrie dupa audierea retailerilor in cauza

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...