The Competition’s warning to retailers: Do not raise prices unjustified | Progresiv

In the context of information emergence in the public space regarding the massive price increase in disinfectant products in the trade due to the explosion of the demand in the market, the Competition Council has transmitted that it closely monitors the behavior of the retail companies and that it will take punitive measures against the operators who are using the current crisis situation to raise prices without objective justification. The Competition’s warning to retailers: Do not raise prices unjustified

“The Competition Council closely monitors the behavior of companies and draws attention not to use this crisis situation for:

  • raising prices without objective justification
  • exchanging sensitive information (prices, commercial policy, etc.)
  • excluding competitors from the market
  • abusing the dominant position
  • making anti-competitive agreements (in order to eliminate the commercialization of a certain product / service, fixing prices, dividing customers and territories)”- it is shown in a statement sent by the authority.

Thus, managers of trading platforms may impose measures to limit unjustified price increases for basic products and services. Also, taking into account the recommendations of the National Committee for Special Emergency Situations in order to reduce the clutter in commercial spaces, companies can take measures to reduce the operating program. In fact, several shopping centers have already announced a temporarily reduced schedule.

evolutia economiei blocului comunitar
Analiză: Creșterea economiei UE se bazează pe economiile periferice. Lanțurile comerciale devin mai scurte
Creșterea economiilor periferice din Europa ia avânt datorită banilor alocați prin mecanismul de redresare și reziliență și instrumentul de...
comportament reciclare in randul consumatorilor romani
Provocările financiare determină românii să caute soluțiile sustenabile cu beneficii economice directe
2024 este anul în care preocupările economice ale românilor coexistă cu eforturile de sustenabilitate, iar colectarea separată câștigă teren...
dezvoltare spatii moderne de retail, logistica si depozitare
Stocul modern de spații industriale și logistice, opt milioane de metri pătrați în următorul an
Prima jumătate a lui 2024 s-a încheiat cu un stoc modern de spații industriale și logistice în România de aproximativ 7,3 milioane de metri...
ordin ANPC de combatere a fenomenului de shrinkflation
Neclaritățile din ordinul ANPC privind combaterea fenomenului de „shrinkflation”
Ordinul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor privind obligația operatorilor economici de a informa consumatorii cu privire la...
Corporate Sustainability Reporting Directive
Peste 5.000 de companii din România au de întocmit rapoarte de durabilitate în 2025-2026
Durabilitatea a devenit în ultimii ani unul dintre principiile de bază care guvernează modul în care economiile și societățile își gândesc...
Oana Popa Director Financiar Bergenbier S.A
Schimbări în echipa de top management Bergenbier S.A.
Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors Beverage Company, anunță numirea lui Alexandru Nomicos, cel care din 2019 a deținut rolul de...