Colgate to buy skin care business of France's Filorga for 1.69 billion dollars | Progresiv

Colgate-Palmolive Co said it would buy the skin care unit of France’s Laboratoires Filorga Cosmétiques for 1.50 billion euros (1.69 billion dollars), as the consumer goods company bolsters its personal care business. Colgate to buy skin care business of France's Filorga for 1.69 billion dollars

Filorga’s anti-aging skin care products are sold in over 60 countries, with its largest markets being France, Italy, Spain and Greater China.

“This acquisition also provides Colgate entry into the fast-growing and sizeable travel retail channel, particularly in Asia,” Chief Executive Officer Noel Wallace said.

Colgate, which is known for its dental-care products, is looking to expand its presence in the high-margin personal care business and had acquired skin-care brands PCA Skin and EltaMD in 2017.

The Filorga transaction will be financed with a combination of debt and cash and is currently expected to close in the third quarter, Colgate said, adding that the deal is expected to have no impact on its diluted earnings per share in 2019.

Citi was Colgate’s financial adviser, while Goldman Sachs and BNP Paribas advised Filorga. (www.reuters.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...