Coca-Cola HBC volumes locally, sustained in Q3 by soft drinks and water | Progresiv

Coca-Cola HBC Romania, the leader of the local soft drinks market, continues its advance in the local market, reporting for the third quarter of this year an increase in volumes between 6% and 9% (high single digits) compared to the same period of last year, according to the financial report published by the company. Compared with the results reported in the semester, the bottler improved its volume sales, in S1 the advance was 1-4%. Coca-Cola HBC volumes locally, sustained in Q3 by soft drinks and water

"In Romania, volumes have increased high single digits, with a strong increase in the categories of soft drinks and water. Soft drinks reported an advance of about 5%, supported by both Coca-Cola and Coca-Cola Zero. Also, at the good performance reported by Fanta in Q3 contributed the launch of new flavors in the zero version. As for Schweppes, the execution led the excellent performance”, as stated in the financial report.

As for the other categories, the volumes of ready-to-drink tea reported a decrease of over 10%, influenced by the Nestea delistement. On the other hand, sales of energy drinks and water have increased by over 10%, supported by the launch of Coca-Cola Energy and the launch of Glaceau smartwater.

The financial report does not specify the actual volume sold by countries, but the region of emerging markets, of which Romania is part, has increased by 3% in volume, up to 322 million unit cases. This region includes markets such as Armenia, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, FYROM, Moldova, Montenegro, Nigeria, Russia, Serbia and Ukraine. As for the net sales in the region, the producer increased its revenues by 9.8%, to 869 million euros.

At group level, in the third quarter of the year, volumes increased by 1% to 622 million unit cases, while net sales reported an advance of 5% to 1.96 billion euros .

Coca Cola Hellenic Bottling Company is one of the largest Coca-Cola bottlers in the world, with operations in 28 countries, and a total volume of 2 billion unit cases per year.

Petruș Stuparu, Partner și Head of Team Culture Trend Consult
Petruș Stuparu, Trend Consult: Ascultarea activă, esențială pentru un leadership eficient
În era schimbărilor constante, să reușești să fii un lider în strânsă legătură cu echipa ta implică abilitatea de asculta. „Chiar dacă...
Ovidiu Popescu si Mihai Ventoniuc Deloitte Romania 002
Sustenabilitatea dincolo de obligațiile de raportare. O soluție de creștere pe termen lung
Numeroase organizații tind încă să reducă sustenabilitatea la o simplă obligație de raportare, o „bifă” în calendarul anual de...
SAMEDAY depășește pragul de 5.100 easybox-uri la nivel național. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
SAMEDAY depășește pragul de 5.100 easybox-uri la nivel național
SAMEDAY, unul dintre cei mai mari jucători din piața de curierat din România, anunță inaugurarea easybox-ului cu numărul 5.101, montat...
Ramona Hirnea, CBRE, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Un nou Head of Investor Retail Leasing pentru CBRE România
CBRE România, lider pe piața de consultanță imobiliară, anunță promovarea Ramonei Hîrnea în rolul de Head of Investor Retail Leasing pentru...
Mondelēz International investește în platforma europeană de agricultură regenerativă eAgronom, de care vor beneficia și fermierii români. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Mondelēz International investește în platforma eAgronom, de care vor beneficia și fermierii români
Mondelēz International a anunțat că platforma sa de investiții de impact, Sustainable Futures, a realizat o investiție în eAgronom, o companie...
Doar unul din doi români citește frecvent eticheta produselor achiziționate. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Doar unul din doi români citește frecvent eticheta produselor achiziționate
Doar jumătate dintre consumatorii români citesc în mod frecvent etichetele produselor înainte de cumpărare, însă peste 80% nu știu care sunt...