Cine sunt castigatorii competitiei „Produsul Anului 2014” | Progresiv

Competitia „Produsul Anului”, aflata la a 5-a editie in Romania, si-a desemnat recent castigatorii in cadrul unei Gale desfasurate la Marriott Grand Hotel din Bucuresti. Prin votul consumatorilor romani, sase branduri din categoriile: detergent de rufe, bauturi racoritoare pentru copii, iaurt cu cereale, salam si suplimente nutritive au primit astfel dreptul de a purta eticheta rosie „Produsul Anului” timp de 12 luni, incepand cu luna mai 2014. Cine sunt castigatorii competitiei „Produsul Anului 2014”

Castigatorii „Produsul Anului 2014” sunt: Ariel 3in1 PODS (Procter&Gamble), Activia Mic Dejun (Danone), Salam de Sibiu Reinert, Tedi Go! (Tymbark), Supramax Articulatii (Zdrovit Romania) si MemoPlus 2 Go (Walmark Romania). „Editia din acest an continua in spiritul diversificarii categoriilor, noi tipuri de produse, de genul suplimentelor alimentare, acceptand provocarea de a se supune testului consumatorilor si a se inscrie in cursa pentru a fi desemnate «Produsul Anului 2014», in materie de inovatie”, a declarat Mihaela Paduraru, Project Manager „Produsul Anului” la Media Concept Store. Media Concept Store este agentia de comunicare ce reprezinta proiectul „Produsul Anului” in Romania.

Produsul Anului este un studiu amplu realizat pe consumatorii romani, in urma caruia este premiata inovatia in categoria bunurilor de larg consum, in functie de trei criterii mari: atractivitate, inovatie si satisfactie. Conceptul care anima Produsul Anului a fost introdus in Franta in urma cu 27 de ani, este prezent in peste 35 de tari si se afla intr-o continua expansiune (incluzand SUA, India si Brazilia). In Romania, el a fost introdus in 2009. „Pentru urmatoarea editie „ne-am propus ca, din 2015, sa oferim si altor segmente din piata ocazia de a-si testa produsele ce au inovat si de a primi recunoasterea si aprecierea consumatorilor”, a precizat Mihaela Paduraru.

Cum functioneaza „Produsul Anului”

1) Intrarea in competitie
Conditia obligatorie pentru a putea intra in competitie este ca produsul sa fi fost lansat cu cel mult 18 luni inainte de data incrierii lui in concurs. In competitie se pot inscrie produse care au realizat o inovatie in design, functionalitate, ambalaj sau marketing. Dupa faza inscrierii, produsele sunt grupate in categorii si supuse validarii unui comitet etic.

2) Studiul de consumator
Categoriile validate intra apoi in cea de-a doua etapa, a studiului de piata. Este momentul in care se desfasoara un amplu studiu de piata, la nivel national, pe un panel de 4.000 de consumatori romani, care are ca scop identificarea gradului de interes al consumatorilor fata de noile produse. Produsul Anului este acela care cumuleaza cel mai mare punctaj la toate cele trei criterii: atractivitate, inovatie si satisfactie.

3) Anuntarea castigatorilor
Castigatorii sunt anuntati pe baza rezultatelor obtinute in urma studiului de piata efectuat. Produsele castigatoare primesc dreptul de utilizare a logo-ului „Produsul Anului” pe ambalaj si in toate materialele de comunicare, pe perioada urmatoarelor 12 luni din momentul anuntarii lor oficiale.

4) Logo-ul in actiune
Eticheta rosie „Produsul Anului” afisata de produsele castigatoare, pe ambalaje, dovedeste noutatea si inovativitatea produsului recunoscuta de miile de consumatori inclusi in studiu. Aceasta recunoastere din partea consumatorilor romani vine ca o recomandare catre restul consumatorilor, ce va ajuta produsul in cresterea volumului de vanzari. Pentru un brand, eticheta „Produsul Anului” reprezinta un diferentiator puternic fata de competitie.

Despre studiul din spatele competitiei „Produsul Anului”


Conceptul „Produsul Anului” are la baza un studiu de piata realizat in periada 10-24 aprilie de catre agentia de research Exact Cercetare si Consultanta, pe un esantion de 4200 de respondenti din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 18-54 de ani. Din panelul online al companiei de cercetare au fost selectate doar persoanele care au cumparat sau au utilizat cel putin un produs din categoriile monitorizate, in ultimele 12 luni. Principalul obiectiv al studiului este acela de a determina interesul consumatorilor pentru produsele inovative. Astfel, 4200 de consumatori romani au fost intervievati online, cerandu-li-se sa aleaga cel mai atractiv si mai inovativ produs din categorie, fiind desemnat Produsul Anului acela care acumuleaza cel mai mare punctaj la toate cele trei criterii: atractivitate, inovatie si satisfactie.

Interactiunea consumatorului cu  logo-ul

Studiul mentionat arata ca 39% dintre consumatorii romani sunt deja familiarizati cu logo-ul „Produsul Anului”, la sase ani de la lansarea competitiei pe piata locala. Notorietatea logo-ului este mai mare in randul femeilor(42%) decat al barbatilor (37%). De asemenea, se remarca ca logo-ul are cea mai mare notorietate in randul consumatorilor din categoria de varsta 18-24 de ani, unde aproximativ unu din doi respondenti au afirmat ca au vazut logo-ul „Produsul Anului” pe anumite produse din comert.

Daca ne referim la regiunile tarii in care logo-ul se bucura de notorietate, putem observa ca cea mai mare rata de recunoastere este in Muntenia (43%) si Bucuresti (40%), Moldova fiind insa aproape de medie (39%). Cea mai mica notorietate s-a inregistrat in randul consumatorilor din Transilvania (36%).

Studiul Exact CC a analizat si intentia de cumparare a produselor care au primit distinctia „Produsul Anului” si poarta logo-ul pe eticheta. Astfel, 77% consumatori au afirmat ca intentioneaza sa achizitioneze produse care au sigla „Produsul Anului” pe eticheta. Procentul consumatorilor pentru care prezenta logo-ului „Produsul Anului” nu reprezinta un criteriu de selectie este considerabil mai mic, aproximativ unu din zece consumatori declarand ca nu intentioneaza sa cumpere astfel de produse in viitor. De asemenea 16% dintre consumatorii care participat la acest studiu nu si-au exprimat opinia cu privire la acest subiect.

optimism oameni de afaceri studiu EY global
Directorii generali, optimiști în privința perspectivelor de creștere în 2025
Directorii generali din lume se declară optimiști în privința creșterii în 2025, în pofida complexelor provocări geopolitice și...
România, al doilea cel mai mare beneficiar de noi proiecte de retail din Europa Centrală și de Est
Retailul modern din România, în plină expansiune
Piața de retail modern din România continuă să se extindă, contrar tendințelor de încetinire economică, susținută de un consum în...
Nedelcu Tudor Penny expansiune retea magazine discounter. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Tudor Nedelcu, Team Leader Expansiune la PENNY România, despre planurile de extindere ale rețelei
Cu peste 400 de magazine deschise la nivel național, PENNY continuă să fie unul dintre cei mai activi retaileri din România. Tudor Nedelcu, Team...
schimbari in echipa de achizitii a Kaufland international
Schimbări în echipa internațională de achiziții a retailerului Kaufland
Retailerul german Kaufland, parte a grupului Schwarz, va separa începând cu data de 1 martie diviziile de vânzări și achiziții la nivelul...