CHINA: Metro launches c-store | Progresiv

Metro Cash & Carry China has revealed that it will accelerate the development of its franchise business and introduce its convenience store brand MyMart to China this year. CHINA: Metro launches c-store

Metro is planning to open two MyMart stores in Shanghai this year and more store openings are scheduled in other cities across China.

Jeroen de Groot, president of Metro China, said, "the convenience store market in China is very attractive but still quite immature...We would like to expedite our franchise businesses by looking at reliable and experienced partners in Shanghai as well as other cities to accelerate the growth."

The company currently operates 84 outlets in 57 cities in China, and it also looks to open more stores and smaller stores in the next five years.

The convenience store format presents a huge growth opportunity and the sector is outperforming other grocery retail formats amid China’s sluggish economy. This is driven by rapid urbanisation, smaller family size and rising affluence levels of Chinese shoppers.

Yet the market is becoming increasingly competitive. Pan-Asian c-store operators; including 7-Eleven, FamilyMart and Lawson are expanding their presence in China significantly, while domestic players are gaining tractions in local regions. Metro will also compete directly with other “big box” players, such as Carrefour, who also looks to capitalise the growth potential in convenience and launched its Carrefour Easy format in Shanghai last year. (www.igd.com)

Nestlé România. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare “Bun pentru tine, bun pentru planetă” Vezi mai multe pe revista.progresiv.ro
Nestlé vrea să-și crească vânzările de produse mai nutritive cu peste 20 miliarde euro până în 2030
Nestlé și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de miliarde de franci elvețieni (echivalent cu...
Logo magazin Lidl, fatada de sticla a unei locatii Lidl Romania, discounter activ pe piata din Romania
Lidl își propune să ajungă la zero emisii (Net-Zero) până în 2050
Lidl se angajează să ajungă o companie cu zero emisii (Net-Zero), ca urmare a unor noi obiective în ceea ce privește protejarea mediului prin...
Perla Harghitei_Tecon project 002
Perla Harghitei investește 2,8 mil. euro într-o nouă clădire de birouri
Perla Harghitei, una dintre cele mai importante companii de îmbuteliere de apă minerală naturală din România, a alocat un buget de 2,8 milioane...
Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...