Carrefour set for profit growth after solid end to the year | Progresiv

The hypermarkets continue to affect French retail group Carrefour: sales in France, Italy and Belgium continued to fall in the fourth quarter. However, there are also some bright spots: Latin America, Poland and Romania save the furniture, profitability improves and the transformation plan is on track. Carrefour set for profit growth after solid end to the year

In the crucial fourth quarter of 2019, comparable sales at Carrefour rose by 3.1% to 21.7 billion euro. For the full year, there was also comparable growth of 3.1%: sales amounted to 80.7 billion euro. But behind that positive figure there are conflicting trends. On the French home market, sales fell 2.4% in the fourth quarter, mainly as a result of weak performance of the hypermarkets (-3.4%).

In Belgium, comparable sales declined by 1.1% to 1.1 billion euro in the fourth quarter. For the full year, sales amounted to 4.2 billion euro, down 1.5%. The market remains difficult, says the retailer, who also points to the price cuts implemented by Carrefour in November. Food transition initiatives are positive, however, according to the press release: the development of organic, local and private label products is showing good results. It has just been announced that a new but familiar name should put the retailer in Belgium back on track: it is François-Melchior de Polignac, who was also CEO between 2013 and 2017.

In the rest of Europe, Italy keep struggling, with a comparable 2.6% decline in turnover for the full year, while Spain (+0.1%) is picking up and the Eastern European countries Poland (+4.9%) and Romania (+3.6%) are posting good growth figures. However, Brazil (+10.4%) and Argentina (+52.3%) in particular give the figures more colour.

The retailer emphasises that e-commerce turnover in food increased by more than 30%, and profitability at group level improved significantly. Top executive Alexandre Bompard describes 2019 as an important milestone for the group: "Our transformation plan is bearing fruit. The numerous initiatives in the areas of food transition, e-commerce and competitiveness are perceived positively by our customers and confirm the relevance of our omnichannel model.” (www.retaildetail.eu)

PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...