Carrefour România raportează creştere organică în T3 | Progresiv
România se numără printre puţinele pieţe europene care au adus grupului francez Carrefour o creştere organică a vânzărilor în trimestrul al treilea din 2014, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit raportului financiar al retailerului publicat astăzi.
Raportul nu precizează rata de creştere a vânzărilor în România, în schimb sunt menţionate cifre pentru alte pieţe din Europa: -4,8% în Italia, -1,2% în Spania şi +1,3% în Belgia – datele se referă la vânzările în termeni comparabili (like-for-like sales).
În Polonia, vânzările comparabile au stagnat în acest interval. Pe toate aceste pieţe, ritmul de declin al vânzărilor like-for-like a fost de 1,6% în T3, acestea fiind afectate de vremea nefavorabilă şi de scăderea conjuncturală semnificativă a preţurilor fructelor şi legumelor.
În Franţa, piaţă care aduce 40% din cifra de afaceri anuală a grupului, vânzările like-for-like au fost stabile în T3 (+0,2%), comparativ cu perioada similară din 2013. Pe segmentul hypermarketurilor a fost raportat un declin de 0,2%, tot în termeni comparabili.
Vânzările consolidate ale Carrefour, la nivel global, s-au majorat cu 2,8% în termeni comparabili în T3, până la 21,1 miliarde de euro, fiind susţinute puternic de dinamica pozitivă înregistrată pe pieţele emergente din America Latină: Argentina (+34,6%) şi Brazilia (+12,8%). În Asia, Carrefour a înregistrat scăderi de vânzări, expansiunea în China fiind singurul driver de creştere (generând +4,5% în T3).
În primele nouă luni, rata de creştere a afacerilor consolidate, la nivel global şi în termeni comparabili, a fost de 3,8%, comparativ cu perioada ianuarie-septembrie 2013.