Carrefour Poland debuts 24/7 automated micro-store | Progresiv

Carrefour Poland has unveiled a self-service micro-store concept in Warsaw’s Bialoleka district designed to operate 24/7. The store is roughly the size of a shipping container and resembles concepts like Bingo Box and Auchan Minute seen in China. The concept uses a mixture of conventional shelves and also vending machines to sell its 170-SKU range. Carrefour Poland debuts 24/7 automated micro-store

The offer skews towards a convenience assortment, with a food-to-go offer, i.e. sandwiches, snacks, drinks or confectionery, but also carries fresh products like apples, tomatoes, lettuce, and bread. There is a limited dairy assortment as well as sausages and fish. No BWS are available, but there is a coffee offer, along with daily necessities like pet food and hygiene products. Some bio products like plant milk are also available.

The vending machines are adapted to the products and delivered to shoppers by elevators, guaranteeing the safety of delicate products like eggs. Transactions are carried out via a touch panel, which means that payment using cards or the BLIK payment app takes place only once.

Store replenishment will be handled by the nearby Carrefour Market branch, which will constantly monitor stock levels remotely. A 24-hour help line is available should shoppers experience difficulty or out-of-stocks when using the outlet. After a trial operational period, expected to last several months, Carrefour sees opportunities to roll out the model to areas like housing estates, tourist locations and in as a mobile store. (www.kantarretailiq.com)

PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...