Carrefour opens ‘revolutionary’ concept in Brussels | Progresiv

Convenience store chain Carrefour Express has opened a pilot store in Brussels according to a new concept, which features fresh produce and organic food and tests the water for more 'blurring'. Carrefour opens ‘revolutionary’ concept in Brussels

The new store opened this morning, near Brussels Central Station, and has franchise director Giosino Cornacchia purring with delight: "It will be a revolution!", he promises RetailDetail in an exclusive preview. "We have limited shelf space for long-lasting products, in order to focus on everything fresh: bakery, delicatessen, fruit and vegetables... We will also showcase organic food products and the Carrefour private label. Next to the store there will be a corner with tables and chairs, in which customers can enjoy the products they bought in the salad bar, soup bar or pizza bar."

The pilot store measures 190 sqm, of which 40 sqm is on a mezzanine. The store will be used to finetune the new concept and learn lessons on how customers in a location with many passers-by respond to it. In the future, the concept will be tweaked for residential, rural and "to go" areas.

Carrefour Express is a convenience store chain grouping 303 Belgian stores. Most of them have been renovated following its most recent format "2.1". The chain opened thirteen new stores this year, with four more to follow later this month. On the occasion of the launch of this new concept, RetailDetail had an extensive interview with Giosino Cornacchia. This interview, which will be published soon, will delve into the retailer's latest plans. (www.retaildetail.eu)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...