Carrefour to open its own cashierless store | Progresiv

French distributor Carrefour will be testing its own cashierless store concept next year. Just like pioneer Amazon Go, Carrefour will rely on cameras and facial recognition to achieve a fully automated checkout system. Carrefour to open its own cashierless store

According to French trade magazine Linéaires, the first experiment will be a small test store in Massy(near Paris). The store will measure 56 square metres and will only be open for Carrefour's own employees. Cameras will register which items visitors pick up and charge them using facial recognition.

Carrefour has already some experience with the technology as a result of collaboration with Tencent in China: a test store, located in the harbour city of Shanghai, uses a facial recognition system for payment. The Chinese store operates on a very different scale, though: its surface measures 4,000 square metres.

The cashierless store test is Carrefour's answer to the threat of Amazon, which has been experimenting with audience reactions to cashierless stores for a while. Currently there are seven Amazon Go stores in the United States (located in Chicago, San Francisco and Seattle), with New York to come next. Rumour has it that the Americans have had their eye on France for a while, hoping to cause a paradigm shift in the food industry over there. The test seems to be Carrefour's way to prepare for that.

Carrefour's rival Casino already has a cashierless store in Paris. Elsewhere in Europe, there are similar stores in amongst others Belgium (Colruyt's daughter company Okay), the Netherlands (Albert Heijn) and the United Kingdom (Sainsbury's). (www.retaildetail.eu)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...