Carrefour launches its New Contact concept in four French regions | Progresiv

The first three Carrefour "New Contact" stores opened their doors last week. These new surfaces offer more bio products, more fresh products and a restaurant area. Carrefour launches its New Contact concept in four French regions

This is the new concept imagined by the supermarket chain Carrefour, who launched the first Contact pilot stores, called "New Contact", as explainsed by the specialized site LSA Conso. For now, the banner will be inaugurated in four regions for a test period before deployment throughout France in the course of the year 2020. The stores of Saint-Xandre (Charente-Maritime), Melgven (Finistère) and Tassin-la-Demi-Lune (Rhone) have been renovated with the colors of the new concept and have already opened. The fourth test will be done the week starting December 9 in Fauquembergues, Pas-de-Calais.

In detail, these stores are cut for rural or peri-urban areas. The organic offer is enriched and the traditional fresh aisles have been reworked, like the concept developed in Carrefour Contact. A "wine cellar" corner was also thought by teams while an area equipped with chairs, tables and microwave ovens has appeared to allow restoration on site.

With these "New Contact", the supermarket chain wants to continue the modernization of its supermarkets. As for Contact, Carrefour redefines the city version of its convenience stores under the New Express concept. "By 2022, half of Express and Contact will be transformed to receive these new concepts," says Alexandre de Palmas, Proximity director Carrefour France, to LSA Conso. A novelty that goes with "a deep modernization of the existing park", he explains.

Carrefour has embarked on a major development program under the leadership of Alexandre Bompard who, shortly after his arrival in 2017, launched the Carrefour 2022 program. (www.capital.fr)

Gabriela Beres Managing Director Puratos tendinte brutarie patiserie ciocolaterie. Vezi pe revistaprogresiv.ro
Produsele tip răsfăț au cel mai mare impact asupra cheltuielilor alimentare
82% dintre români se răsfață cu produse dulci de patiserie-cofetărie, chiar și cu un buget limitat, în timp la ce nivel european media este de...
sticla SGR colectare si reciclare pet ambalaje cu sigla sgr. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Bringo și Carrefour lansează primul serviciu de colectare a ambalajelor cu garanție SGR
Bringo, primul serviciu de livrare rapidă a cumpărăturilor online prin personal shopper din România, și retailerul francez Carrefour România...
paul_dieter
CITR: Numărul companiilor de impact aflate în dificultate atinge maximul ultimilor 11 ani
Numărul companiilor de impact aflate în insolvență iminentă crește cu 18%, de la 6.949 la 8.190, iar cel al companiilor de impact aflate în...
Alexander Pitchka
JTI a înființat un centru global IT în România
JTI a înființat un centru tehnologic în România, cu circa 140 de angajați în prezent, fiind analizată posibilitatea unei extinderi pe viitor....
raluca dumitra
eJobs: Competențele digitale vor fi cele mai căutate în următorii cinci ani
Angajatorii încep să devină tot mai preocupați de adaptarea oamenilor din companie la transformările de pe piața muncii, în contextul în care...
partslife romania OIREP
Partslife România a gestionat peste 60.000 de tone de ambalaje în doi ani de activitate
Partslife România aniversează doi ani de la intrarea pe piața locală, perioadă în care a preluat responsabilitatea pentru peste 60.000 de tone...