Carrefour and Glovo sign strategic partnership | Progresiv

Carrefour has announced it has signed a strategic partnership with Glovo, which will enable it to offer shoppers with a 30-minute delivery service, seven days a week in four countries. Carrefour and Glovo sign strategic partnership

Carrefour and Glovo said the partnership covers the former’s operations in France, Argentina, Italy and Spain. It will mean that Carrefour has exclusive rights to Glovo’s operations in France. The agreement will help Carrefour as it looks to develop a unique omnichannel model and become a leader in grocery ecommerce, as part of its 2022 Transformation Plan.

The partnership with Glovo is in addition to Carrefour’s existing solutions, such as Express Delivery service in France and the agreement it has with Supermercato24 in Italy. Carrefour and Glovo said they will begin operating together ‘by early October at the latest’. The two parties said they would focus on key cities in each country: Paris in France, Buenos Aires in Argentina, Milan and Rome in Italy and Sevilla and Valencia in Spain. More cities will be added following the launch.

The companies said the solution was aimed at offering shoppers ‘a simple, fast and convenient experience for [them] to buy groceries online’. To use the service, shoppers choose from a curated range of 2,500 SKUs, with orders prepared in Carrefour Market, Carrefour City and Express stores in the cities. Finally, orders are delivered by bicycle or scooter approximately 30 minutes after being placed by one of Glovo’s couriers.

In its home market especially, but elsewhere too, Carrefour has been slow to invest in its online operations. Since the launch of its 2022 Transformation Plan, though, the retailer has rapidly increased its investment in its ecommerce solutions, both on its own and in conjunction with third party companies. The partnership with Glovo will quicken the pace of this expansion in key markets, especially France where it is under pressure from Leclerc, Amazon and Casino, with the latter already working with Ocado and Amazon. (retailanalysis.igd.com)

unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...
Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...