BULGARIA: EU ban on artificial sweeteners has been implemented in Bulgaria | Progresiv

Starting Tuesday, April 28, selling of fruit juices with added sugars is officially banned in Bulgaria. The restriction will apply not only in the Bulgarian market, but also will be imposed across the entire European Union. BULGARIA: EU ban on artificial sweeteners has been implemented in Bulgaria

The reason is the launch of the European Commission's directive on the issue that was approved in March 2012, as reported by Dnevnik daily. However, the legislative amendment prescribed an additional 18-month transition period in which production companies would have time to adapt to the new legislation.

Therefore, it is expected that all such products will be removed from store shelves all across the EU.

''The sweetness can be provided only through the fruits used for the drinks,'' stated Chair of the Bulgarian Soft Drinks Association Jana Velichkova, in an interview for Trud daily.

However, the restriction will only apply to drinks labeled as ''juice''. In case businesses decide to use the terms ''fruit drink'', ''fruit cocktail'' or any other, they can still keep using artificial sweeteners.

Meanwhile, the usage of aspartame and any other harmful substances has been banned for years now. (www.novinite.com)

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...