Brandurile de pe segmentul inferior de pret au pozitii de lider in categorie | Progresiv
Cu un volum al vanzarilor de 64,1% si o valoare de 65,5% pentru primii cinci jucatori, se poate vorbi despre o categorie fragmentata si instabila, in care pretul cantareste foarte mult in decizia de achizitie, tinand cont si ca primele doua branduri din categorie sunt pozitionate pe segmentul inferior de pret.
Primele cinci marci de vodca – Romulus (Trust LF), Scandic (Scandic Distilleries), Stalinskaya (Prodal), Sankt Petersburg (Sped Prod) si Kreskova (Alexandrion) au detinut putin peste jumatate din vanzarile in volum si valoare inregistrate in comertul din Romania, in perioada decembrie 2010- iulie 2011, potrivit datelor furnizate de compania de cercetare de piata Nielsen. Pozitia acestora pe piata de consum demonstreaza inca o data caracterul eterogen al categoriei, dar si potentialul de crestere pe care il au brandurile mai mici.
Magazinul alimentar s-a dovedit a fi cel mai important canal de vanzare pentru vodca in perioada decembrie 2010-iulie 2011, conform datelor de retail audit furnizate de Nielsen. Astfel, reprezentantele comertului traditional au inregistrat 72,9% din vanzarile in volum si 68,1% din cele in valoare din totalul vanzarilor in comert. In schimb, magazinele din retailul modern si-au atribuit 21,1% din vanzarile in volum si 24,8% din cele in valoare, la nivelul categoriei.
Categorii cu potential de asociere la raft:
- bauturi alcoolice: vin, rom, gin, lichior, brandy, coniac etc
- accesorii pentru servire: pahare, frapiera.
[click pentru marire]