Brandurile de pe segmentul inferior de pret au pozitii de lider in categorie | Progresiv

Cu un volum al vanzarilor de 64,1% si o valoare de 65,5% pentru primii cinci jucatori, se poate vorbi despre o categorie fragmentata si instabila, in care pretul cantareste foarte mult in decizia de achizitie, tinand cont si ca primele doua branduri din categorie sunt pozitionate pe segmentul inferior de pret. Brandurile de pe segmentul inferior de pret au pozitii de lider in categorie

Primele cinci marci de vodca – Romulus (Trust LF), Scandic (Scandic Distilleries), Stalinskaya (Prodal), Sankt Petersburg (Sped Prod) si Kreskova (Alexandrion) au detinut putin peste jumatate din vanzarile in volum si valoare inregistrate in comertul din Romania, in perioada decembrie 2010- iulie 2011, potrivit datelor furnizate de compania de cercetare de piata Nielsen. Pozitia acestora pe piata de consum demonstreaza inca o data caracterul eterogen al categoriei, dar si potentialul de crestere pe care il au brandurile mai mici.

Magazinul alimentar s-a dovedit a fi cel mai important canal de vanzare pentru vodca in perioada decembrie 2010-iulie 2011, conform datelor de retail audit furnizate de Nielsen. Astfel, reprezentantele comertului traditional au inregistrat 72,9% din vanzarile in volum si 68,1% din cele in valoare din totalul vanzarilor in comert. In schimb, magazinele din retailul modern si-au atribuit 21,1% din vanzarile in volum si 24,8% din cele in valoare, la nivelul categoriei.

Categorii cu potential de asociere la raft:

  • bauturi alcoolice: vin, rom, gin, lichior, brandy, coniac etc
  • accesorii pentru servire: pahare, frapiera.

[click pentru marire]

Retailul independent, o piață a contrastelor. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Retailul independent, o piață a contrastelor
Imprevizibil, dar dinamic, dificil, dar cu oportunități de creștere pentru jucătorii care au găsit mixul potrivit între prudență și...
schimbari management ceo numiri promovari director piata locala de retail & fmcg femei la conducere business women leadership feminin schimbari de management romania. vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro.
Cele mai importante schimbări de management din industria de retail & FMCG din ultimul an
În ultimul an, industria de retail și FMCG din România a trecut printr-o serie de transformări semnificative la nivel de leadership, ceea ce...
jidvei obtine certificarea DOP
Jidvei a obținut statutul de DOP, consolidând astfel reputația vinului românesc
Jidvei a fost oficial înregistrat de către Comisia Europeană ca Denumire de Origine Protejată (DOP), un statut care confirmă calitatea vinurilor...
Carrefour, în fața unui an cu ambiții mari. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Carrefour, în fața unui an cu ambiții mari
După un an în care integrarea cora a reprezentat proiectul cu cea mai mare amploare, 2025 va aduce pentru Carrefour România o accelerare a...
Cornel Cărămizaru, Coca-Cola HBC România: Am intrat în acest an pregătindu-ne pentru incertitudine. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Cornel Cărămizaru, Coca-Cola HBC România: Am intrat în acest an pregătindu-ne pentru incertitudine
„Adaptabilitate”, „regândirea strategiei de business”, „creștere incrementală pentru categoriile noi” sau „portofoliu relevant”...
Emilia Popa-Dolis fondator EMBLEMA Retail Solutions
Inovație în sustenabilitate. Povestea EMBLEMA Paper Bags, de la frunză la ambalaj
Un produs unic, patentat la nivel mondial, sacoșele din hârtie din frunze căzute au început să fie produse în România la finalul anului 2023,...