The Body Shop owner to buy Avon in 1.58 billion pounds deal | Progresiv

The Body Shop’s parent company Natura Cosméticos is expected to acquire cosmetics brand and direct-selling retailer Avon in a 1.58 billion pounds deal. The Body Shop owner to buy Avon in 1.58 billion pounds deal

The São Paulo-based Natura Cosméticos is forecast to announce its takeover of Avon as early as tomorrow, according to the Financial Times.

The deal will give the firm control over three-quarters of Avon, with remaining shares handed to shareholders.

Avon, which is listed in New York with a market value of about 1.4 billion dollars (1.1 billion pounds), has its headquarters in London.

The news follows Avon’s announcement of scrapping 10 per cent of its workforce – 2300 jobs – as it aims to cut down on costs with the goal of saving almost 100 million dollars (78.9 million pounds).

The cosmetics brand has had trouble in the past in keeping up with shifts in consumer behaviours.

It has also lost market share to rivals such as LVMH-owned Sephora, Estée Lauder and L’Oréal.

Natura, which is aiming to expand globally, bought skin & haircare retailer Aesop in 2016, and then went on to buy British retailer The Body Shop from L’Oréal in a 1 billion euros (877 million pounds) deal in 2017. (www.retailgazette.co.uk)

Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...