BAT's annual revenue, profit tops on strength in traditional cigarettes business | Progresiv

British American Tobacco has reported better-than-expected annual revenue and profit, benefiting from higher pricing and a relatively strong performance of its traditional tobacco business. BAT's annual revenue, profit tops on strength in traditional cigarettes business

Shares of the world's No.2 tobacco company have risen over the past year, partly due to its low exposure to vaping in the United States, where a backlash against e-cigarettes has led a fall in their demand.

The company expects adjusted revenue growth for 2020 to be in the 3%-5% range, at constant rates of exchange, with results, mainly in its new category business, to be weighted to the second half of the year.

The Lucky Strike and Dunhill cigarettes maker's revenue rose 5.7% to 25.88 billion pounds (30.6 billion euros) for the year ended December 31.

Analysts on average were expecting revenue of 25.62 billion pounds (30.3 billion euros), according to Refinitiv data.

Revenue from its combustibles business grew 4.2% from higher pricing, mainly in the United States. BAT expects global industry cigarette and tobacco heating products' volumes to fall around 4% in 2020, with U.S. industry volumes sliding around 5%.

The company reported adjusted earnings per share of 321.6 pence, beating analysts' average estimate of 319.42 pence. It expects constant currency adjusted EPS growth for 2020 to be in high single digits. (www.esmmagazine.com)

Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...