AUSTRIA: SPAR reports strong sales | Progresiv

Sales in SPAR Austria's home market increased by 3.2% in 2015, while its operations outside of Austria increased by 4.6%. SPAR Austria generated a turnover of 6.1 billion euros in 2015 and now has 1,615 stores across Austria, up from 1,599 in 2014. SPAR Austria has continued to achieve the highest growth among full line supermarkets in the country, for the sixth year running. AUSTRIA: SPAR reports strong sales

In particular, the strong performance of its private label products has helped to drive this strong sales growth, with the total share of private label turnover now around 39%. SPAR has developed its range in response to market demands, and has seen a positive response. Its organic line, SPAR Nature, has seen sales increase by 16% and its convenience range has grown 23% in the last year. Both its lower and higher priced ranges have seen growth, with S BUDGET growing by 13% and SPAR PREMIUM up by 21%.

SPAR International continues to open new stores across its numerous markets and invest in its existing estate. The SPAR group has invested 550 million euros into its estate in 2015 and a similar amount is planned for 2016. The retailer also operates many production facilities, helping it to control its supply chain costs and keep prices competitive.

SPAR Austria is trialling new digital retail innovations and is working with the Vienna University of Economics to conceptualise the SPAR market of the future. Work so far includes a new generation of electronic shelf labels.

Convenience is a growing focus for the retailer, with 91 of the 784 independent SPAR Austria stores operating as Express convenience stores. INTERSPAR, the hypermarket format, continues to expand mostly in the East of Austria, in particular Vienna, with 15 hypermarkets now operating in the greater area. (www.igd.com)

1200 x 750 Visual_IBM_watsonx
Inteligența artificială la scară enterprise: watsonx, soluția completă de la IBM
Inteligența artificială redefinește rapid modul în care companiile își conduc operațiunile, iar organizațiile care adoptă strategic această...
Raftul cu Bunatati Locale pune bunatatile autentice romanesti la raft, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Profi duce „Raftul cu Bunătăți Locale” la Brașov
Profi a deschis oficial Raftul cu Bunătăți Locale în magazine selectate din județul Brașov, oferind producătorilor locali posibilitatea să...
Alin Serban Wolt Romania
Alin Șerban, Wolt: Prima lună în România ne-a confirmat potențialul uriaș al pieței
Cu o extindere treptată în întreaga țară, care s-a desfășurat pe parcursul lunii mai, Wolt a înregistrat o cerere neașteptat de mare din...
FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
Grupul FEPRA oferă 10% din acțiuni angajaților prin programul ESOP
FEPRA, grup cu capital 100% românesc în domeniul managementul deșeurilor și a economiei circulare, anunță lansarea programului ESOP (Employee...
Voluntari_PG_Landscape
Procter & Gamble și Act for Tomorrow, o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră
Procter & Gamble și Act for Tomorrow au lansat o nouă ediție a campaniei Este Casa Noastră. Acțiunea de colectare a deșeurilor din natură...
Froo ajunge la 100 de magazine in Romania. detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Froo, 100 de magazine în 12 luni de la intrarea pe piață
Froo, formatul modern de proximitate dezvoltat de Grupul Zabka, a deschis cel de-al 100-lea magazin în România, la doar 12 luni de la intrarea pe...