Auchan şi Metro semnează un acord internaţional de achiziţii | Progresiv
La doar o lună după ce Auchan a semnat în Franţa o alianţă de achiziţii cu lanţul de magazine Système U, grupul francez a încheiat joi, 23 octombrie, un acord internaţional de achiziţii cu grupul METRO . Parteneriatul are la bază două acorduri: primul se referă la o cooperare internaţională care să permită negocierea în comun a condiţiilor şi a serviciilor specifice la nivel internaţional pentru marii furnizori de produse de consum.
Cel de-al doilea este un acord de sourcing internaţional care va fi implementat pentru a permite achiziţionarea în comun, la nivel mondial, de produse nealimentare pe care fiecare companie le la revinde sub formă de produse marcă proprie sau „no name”, produsele electronice fiind excluse din aceste două acorduri.
„Dorim să punem în valoare punctele forte ale celor două companii cu scopul de a optimiza sinergiile în relaţia cu furnizorii noştri comuni şi de a genera economii de cheltuieli, pe care vrem să le utilizăm în favoarea clienţilor noştri”, a declarat Olaf Koch, Presedintele grupului german METRO.
„Acest parteneriat strategic ne va permite să facem faţă provocărilor mondialirăzii şi a evoluţiei pieţelor noastre de aprovizionare. Acest acord între doi actori majori ai sectorului reprezintă o bună oprtunitate de dezvoltare comercială şi de întărire a relaţiilor noastre cu principalii noştri furnizori ”, a explicat Vianney Mulliez, Preşedinte al Consiliului de Administraţie al Grupului Auchan.
Afaceri cumulate de 115 miliarde de euro
Parteneriatul agreat reuneşte pentru prima dată forţa de achiziţie a două giganţi cu o cifră de afaceri comună de aproximativ 115 miliarde de euro, care prezintă două modele diferite de business şi care au o complementaritate geografică ideală. METRO Group deţine atât operaţiuni cash&carry sub acelaşi brand, cât şi hypermareturi sub brandul Real. O parte dintre aceste hypermarketuri au fost achiziţionate la finalul lui 2013 de către grupul Auchan (România, Turcia, Ucraina şi Polonia). Auchan deţine mai multe formate de magazine însă, focusul este pe hypermarketuri şi supermaketuri.
Furnizorii la care se raportează acest acord de cooperare internaţională sunt marii producători multinaţionali precum Nestlé, Unilever etc. METRO Group şi Auchan au ca obiectiv să îşi întărească poziţia lor de nociere în raport cu aceşti actori, propunându-le servicii internaţionale ca vor fi în avantajul clienţilor celor două companii. Acordul de cooperare internaţională va intra în vigoare în luna noiembrie 2014 pentru negocierile anului 2015.
METRO Group este una dintre cele mai mari companii din comerţul mondial. În anul financiar 2013 a realizat o cifră de afaceri de aproximativ 66 miliarde de euro. Societatea gestionează în jur de 2 200 de magazine în 31 de țări și are un număr de circa 250 000 de angajați.
Grupul Auchan este al 11-lea grup de comerţ alimentar din lume. Este prezent în 16 țări și are un număr de 302 000 angajați. Auchan este divizat pe 5 mari divizii: hypermarketuri (839 hypermarketuri integrate și 154 hypermarketuri asociate sau în sistem de franciză), supermarketuri (818 supermarketuri integrate și 1 928 magazine asociate și în sistem de franciză), divizia imobiliară (Immochan), banca (Oney Banque Accord), e-commerce și alte activități. În anul 2013, Grupul Auchan a realizat o cifră de afaceri consolidată de 48,1 miliarde de euro fără taxe, din care 58 % a fost realizată în afara Franței.
Pe piaţa locală cele două grupuri sunt prezente cu un total de peste 60 de magazine cu afaceri anuale de peste 2 mld. euro. Metro deţine în România 32 de magazine cash&carry şi 4 hypermarketuri Real, iar Auchan operează 31 de hypermarketuri.
Sursa foto: zf.ro