Auchan Retail sees signs of revival in FY release | Progresiv

Auchan Retail updated its 2019 performance and presented a mixed picture of performance, with a notable uptick in EBITDA of 14% to 1.83 billion euros, with EBITDA margin up to 4% from the prior-year’s 3%. However, underperformance in Russia and France meant full-year revenues fell 1.4% to 45.8 billion euros. Auchan Retail sees signs of revival in FY release

French sales were down 2% to 17.36 billion euros, or 38% of total group sales. Russia sales slid 5% and the division made no profit whatsoever. Asian sales, primarily from the Sun Art Retail partnership with Alibaba, now contribute 29% of all Auchan revenues after gaining 1.3% in 2019 to 13.17 billion euros. However, the company cautioned that it expected 2020 performance to be impaired by closures and slowing sales as a result of the COVID-19 outbreak.

Central and Eastern Europe sales fell 2.0% to 9.34 billion euros while southern Europe delivered a 0.5% gain to 5.81 billion euros.

Of all 12 operational markets, only the aforementioned France and Russia experienced turnover declines in 2019. In 2018, Italy also made a loss, leading Auchan to exit the market during 2019. However, CEO Edgard Bonte refuted claims that a departure from Russia might be scheduled, despite announcing an EBITDA margin target of 6% by 2022, which will require a further 1.1 billion euros in savings, of which only 239 million euros was achieved in 2019. In France, having sold 10 sites and closed 11 last year, Auchan has no plans for additional closures this year.

As of 31 December 2019, Auchan Retail was present in 12 countries, where it operated 921 hypermarkets, 746 proximity stores and 347 convenience stores. (www.kantarretailiq.com)

Ovidiu Popescu si Mihai Ventoniuc Deloitte Romania 002
Sustenabilitatea dincolo de obligațiile de raportare. O soluție de creștere pe termen lung
Numeroase organizații tind încă să reducă sustenabilitatea la o simplă obligație de raportare, o „bifă” în calendarul anual de...
SAMEDAY depășește pragul de 5.100 easybox-uri la nivel național. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
SAMEDAY depășește pragul de 5.100 easybox-uri la nivel național
SAMEDAY, unul dintre cei mai mari jucători din piața de curierat din România, anunță inaugurarea easybox-ului cu numărul 5.101, montat...
Ramona Hirnea, CBRE, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Un nou Head of Investor Retail Leasing pentru CBRE România
CBRE România, lider pe piața de consultanță imobiliară, anunță promovarea Ramonei Hîrnea în rolul de Head of Investor Retail Leasing pentru...
Mondelēz International investește în platforma europeană de agricultură regenerativă eAgronom, de care vor beneficia și fermierii români. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Mondelēz International investește în platforma eAgronom, de care vor beneficia și fermierii români
Mondelēz International a anunțat că platforma sa de investiții de impact, Sustainable Futures, a realizat o investiție în eAgronom, o companie...
Doar unul din doi români citește frecvent eticheta produselor achiziționate. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Doar unul din doi români citește frecvent eticheta produselor achiziționate
Doar jumătate dintre consumatorii români citesc în mod frecvent etichetele produselor înainte de cumpărare, însă peste 80% nu știu care sunt...
Aproape 384 milioane de ambalaje SGR, colectate în luna martie. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Aproape 384 milioane de ambalaje SGR, colectate în luna martie
Aproximativ 75% din ambalajele de băuturi puse pe piață de către producători și distribuitori în luna martie a acestui an au fost colectate...