Asda becomes first UK supermarket to launch 1-hour click & collect service | Progresiv

Walmart’s UK arm Asda is set to become the first UK supermarket to launch one-hour click & collect service following successful trials. Express Click & Collect will be rolled out to 25 stores by the start of February, with hundreds more set to launch by the end of the month, according to The Grocer. Asda becomes first UK supermarket to launch 1-hour click & collect service

The service, which has been successfully tested in Asda’s Killingbeck and Middleton stores, will include its full range of items, but will reportedly not be rolled out to stores with existing click & collect lockers or in petrol station click & collect services.

“As modern lives have become busier and busier, our customers have told us that they want even more convenient ways to shop, so we have been working around the clock to introduce new trials and roll out services that meet their needs without compromising on price or quality,” Asda’s vice president of online grocery Simon Gregg said.

“When we launched the Express Click & Collect trial, we expected to see people picking up forgotten items from their weekly shop, or basics such as bread, milk, nappies and last-minute dinner ingredients.

“In reality, it has been used for everything from a small weekly shop to those just wanting to pick up a few essentials. As a result of the huge demand we’ve seen in response to the trial we’re working hard to roll it out further early this year.”

This comes just days after Asda announced the launch of a new sustainable concept store where customers are encouraged to fill up their own containers with food. (www.chargedretail.co.uk)

PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...