Asahi completes acquisition of Miller brands Peroni and Grolsch | Progresiv

Asahi Group has acquired Miller Brands UK, adding premium brands like Peroni Nastro Azzurro, Grolsch and Meantime to its portfolio of beers. The Japanese brewer’s investment in the new company and the acquisition of Miller Brands, which will become Asahi UK, is part of Asahi Europe’s strategy to lead the development of the continent’s super-premium beer sector, the company said. Asahi completes acquisition of Miller brands Peroni and Grolsch

It claimed that the new company and extended portfolio will ‘further strengthen Asahi’s offering, giving businesses across Europe access to a superior range of genuine imported beer brands and unrivalled quality’.

Miller Brands was sold off by SABMiller in an effort to meet the conditions of its merger with Anheuser-Busch, which was completed last month.

Miller Brands managing director Gary Haigh, who will continue to lead the company under its new name of Asahi UK, said: “Our super-premium brand portfolio is powered by a seamless distribution network, expert customer marketing and sales capability – this means we can extend and grow Asahi’s ambition in the UK.

“Peroni Nastro Azzurro has been a key driver in the growth of the UK super-premium sector, which is now worth 1.3 billion pounds and accounts for more than a quarter of the London beer market. With the backing of the Asahi Group we will be able to continue our strategies for the brands, building on their success and allowing our customers to benefit from meeting the demands of UK consumers for high-quality beer brands.”

The investment in Miller Brands’ super-premium portfolio and the formation of Asahi UK mark a significant step-change for Asahi’s European operations, according to Asahi Group president Akiyoshi Koji. He said: “Today is a commemorative day for the Asahi Group. We are proud to have become uniquely attractive group with loved brands and great talent. I am convinced that by working together, we will be able to grow our business and serve our customers and consumers even better.” (www.foodbev.com)

Florina Dobre, CEO Bringo
Florina Dobre, managerul pentru care flexibilitatea și învățarea sunt esențiale
După o experiență de aproape două decenii în telecom, Florina Dobre a intrat într-o industrie nouă, iar patru ani mai târziu a ajuns să...
Mia Karimzadeh, Vicepreședinte Prodal ’94
Prodal ’94, în căutarea mixului perfect pentru creștere
După trei ani consecutivi de creștere, 2024 a adus provocări multiple pentru Prodal ’94. Compania a trebuit să găsească o strategie...
Annabella Retail Park
Businessul Annabella, pași mărunți în drumul spre o prezență națională
Pentru Annabella, 2024 a fost un an bun din perspectiva dezvoltării, proiectul emblematic fiind inaugurarea celui de-al doilea parc de retail în...
unilever_16
Unilever reușește să iasă de pe piața din Rusia după vânzarea operațiunilor
Gigantul britanic Unilever a anunțat finalizarea vânzării operațiunilor din Rusia către Arnest Group, un producător local de parfumuri,...
Raftul bunatatilor locale Timisoara Profi Via Profi
Profi extinde programul Raftul cu Bunătăți Locale și în județul Timiș
Profi extinde programul de susținere a producătorilor locali „Raftul cu Bunătăți Locale” în județul Timiș, în magazinele selectate din...
angajati generatii diferite
Angajații tineri vor un job lipsit de stres, generațiile mai mature caută un sentiment de apartenență
În timp ce reprezentanții generației Z pun mai mare accent pe lipsa presiunii și a stresului, pentru angajații din generația Baby Boomers e mai...