Another redoubt falls in the independent retail | Progresiv

Profi, the most expansive retailer on the local retail market, takes over 18 stores from the Pram Maya chain in Prahova County. The transaction is being analyzed by the Competition Council and would be finalized next year. The announcement comes less than a year after another sale with a strong impact on the retail market, namely the takeover of Zanfir by Mega Image. Another redoubt falls in the independent retail

”Both Pram Maya SRL and Profi Rom Food SRL carry out their activity in the same field, namely the retail sale of food and non-food products. In accordance with the provisions of the Competition Law (no. 21/1996), this operation must be subject to the control of the Competition Council”, shows the press release sent by the competition authority.

Thus, the competition authority will evaluate the operation from the point of view of its compatibility with a normal competitive environment, in accordance with the Regulation on the authorization of economic concentrations and will issue a decision within the terms provided by law.

The Pram Maya chain has 20 stores on the local market, in Prahova and Dambovita counties. Of these, only 18 are subject to takeover. The retailer is part of the same group with Pram SRL, a company with activities in the milling industry, the production of bakery, pastry and packaged cakes, owned by Nicolae and Maria Popescu. Pram Maya reported a turnover of 74.30 million lei last year, up by 26% on the previous year and a profit of 0.5 million lei, down by 12% compared to 2017.

Profi is the retailer that has the largest chain of stores on the local market, with more than 1,100 locations, and the plan for the next five years is to reach the target of 2,000 stores nationwide. Profi reported 5.9 billion lei for the financial year 2018, marking an increase of 25% compared to 2017. Moreover, by 2024, the retailer aims for 15 billion lei in business.

PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...