AMRCR reactioneaza la cresterea TVA | Progresiv

Redam in continuare, integral, pozitia Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) privind decizia Guvernului de a majora TVA. AMRCR reactioneaza la cresterea TVA

Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) isi exprima profunda ingrijorare cu privire la decizia Guvernului Boc de a creste nivelul Taxei pe Valoarea Adaugata (TVA) cu 5 puncte procentuale, pana la 24%, considerand ca efectele acestei masuri ar lovi dramatic economia, atat la nivelul consumatorilor, cat si al agentilor economici care isi desfasoara activitatea in Romania. „Urgenta” cu care se ia aceasta masura nu poate prevala in fata consecintelor nefaste, directe si indirecte, si nici nu poate scuza indolenta decidentilor politici cand vine vorba despre masurile ferme cerute de mediul de afaceri, in vederea asanarii mediului economic si rezolvarii problemelor dezechilibrelor structurale care afecteaza bugetul Romaniei in ultimii ani. E de prisos sa vorbim despre efectele maririi TVA pentru ca toti specialistii in domeniu si-au spus deja cuvantul.

Dorim insa sa atragem atentia asupra faptului ca pentru salvarea bugetului de stat singura solutie viabila este diminuarea evaziunii fiscale, care sufoca tot mai mult comertul din Romania si operatorii comerciali.
Tentatia crescanda a agentilor economici intermediari de a comite evaziune fiscala, in conditiile in care acest fenomen reprezinta deja un flagel teribil al economiei romanesti, cu care autoritatile pierd lupta, in mod constant.
Nenumarati producatori au fost nevoiti sa puna lacat afacerilor pentru ca nu au mai putut tine pasul cu importurile netaxate, fie ca a fost vorba despre zahar, carne, legume, fructe etc. Astfel, fara eficientizarea activitatilor de combatere a evaziunii fiscale, toate incercarile de a carpi bugetul de stat vor fi in van, ba mai mult, se vor intoarce impotriva contribuabililor buni platnici, in timp ce retelele organizate ale evazionistilor de anvergura vor continua sa functioneze fara emotii.

Atragem atentia asupra faptului ca insasi aceasta crestere a TVA-ului este o masura care induce cresterea evaziunii fiscale, mai ales pe piata agro-alimentara, iar autoritatile de control fiscal si vamal, depasite tot timpul de situatie, au uriasa responsabilitate de a stopa criminalitatea in acest domeniu si de a contribui, poate decisiv, la restabilirea echilibrului bugetar prin repunerea in fapt a legilor statului roman. Legi avem, dar daca aparatul Ministerului de finante nu este suficient si eficient in aplicarea masurilor ani-evazioniste, luminita de la capatul tunelului se va lasa mult si bine asteptata.

Asociatia Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) este o asociatie profesionala din care fac parte cei mai mari jucatori care opereaza pe piata de retail din Romania. Aceasta a fost constituita in anul 2003 si are in acest moment urmatorii membri Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, real,-, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa,  Mega Image, Profi, Penny Market, Praktiker , Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI si Mobexpert.
AMRCR este singura reprezentanta a Romaniei la Eurocommerce.

Carrefour renunță la încă 39 de magazine din Franța. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Carrefour renunță la încă 39 de magazine din Franța
Carrefour a anunțat că renunță la alte 39 de magazine din Franța, majoritatea hipermarketuri și supermarketuri care înregistrau pierderi, în...
Dinamică pe piața muncii la început de an: 6 din 10 angajați vor să-și schimbe jobul. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Dinamică pe piața muncii la început de an: 6 din 10 angajați vor să-și schimbe jobul
Piața muncii din România se confruntă la începutul anului cu o dinamică intensă, conform unui sondaj realizat de platforma online de recrutare...
Wolt finalizeaza preluarea Tazz. Ilustratie curieri Tazz si Wolt
Wolt finalizează achiziția Tazz și intră oficial pe piața din România
Wolt, platformă de comerț local de origine finlandeză cu operațiuni în 28 de țări, intră oficial pe piața din România după ce a finalizat...
Pain Plaisir, planuri pentru 2025
Atingerea pragului de 25 mil. lei, ambiția Pain Plaisir pentru 2025
Pain Plaisir, unul dintre cei mai importanți jucători din Capitală pe segmentul de brutărie artizanală, și-a setat atingerea unei cifre de...
inflatie evoluție prețuri alimente INS
Alimentele au continuat să se scumpească și în 2024
Deși ritmul scumpirilor s-a temperat pe parcursul anului trecut, existând chiar categorii de alimente de bază unde prețurile au scăzut, datele...
Sustain Ability conferinta februarie 2025 Progresiv
A treia ediție Sustain Ability are loc pe 25 februarie 2025
Sustain Ability, primul eveniment Progresiv dedicat integral sustenabilității, se întoarce cu cea de-a treia ediție la finalul lunii februarie....