Alimentele sunt pe ultima poziţie în topul produselor achiziţionate online | Progresiv
Cei mai mulţi români optează pentru cumpărături online efectuate o dată la 3 luni (26%). Dintre aceştia doar 15% au achiziţionat produse alimentare şi pentru îngrijirea casei, acestea fiind cumpărate mai ales de persoanele cu un statut social scăzut, arată cel mai recent raport de cercetare efectuat de compania Exact Cercetare şi Consultanţă.
Mai mult de jumătate dintre persoanele din această categorie au optat pentru produsele electronice sau electrocasnice, acestea fiind urmate de îmbrăcăminte şi jucării (45%), parfumuri şi produse cosmetice (39%) şi cărti sau CD-uri – achiziţionate de aproximativ unu din trei cumpărători (27%). Ultimele poziţii în topul cumpărăturilor efectuate de romînii care optează pentru cumpărături online o dată la trei luni sunt ocupate de jucării şi jocuri (17%), produse pentru îngrijirea locuinţei (8%) şi produse alimentare (7%).
Persoanele din acest segment de cumpărători, sunt în proporţii egale bărbăţi şi femei şi majoritatea au vârsta cuprinsă între 40-60 de ani şi au un statut social ridicat.
„Pentru jucării sau jocuri pentru copii, se remarcă în mod semnificativ categoria de vârstă 30-39 de ani, neînregistrându-se însă diferenţe de gen ori la nivel de educaţie şi statut social. Privind de această dată spre produsele alimentare şi cele pentru îngrijirea locuinţei, acestea sunt achiziţionate online cu predilecţie de persoanele cu un statut social scăzut”, a declarat Ioana Boguş, Client Service Manager Exact Cercetare şi Consultanţă.
La rândul lor, 21% dintre români cumpără online o dată la 6 luni. Atât femei, cât şi bărbaţi, tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani, cu statut social scăzut, sunt cei care au cea mai mare pondere din totalul celor care fac bianual cumpărături online.
Cumpărăturile online realizate lunar sunt efectuate de 16% dintre români. Pentru această categorie, se constată o diferenţă în funcţie de gen, bărbaţii fiind cu 4% mai mulţi decât femeile (18% /vs./ 14%). Majoritatea celor care achiziţionează lunar produse online au vârste cuprinse între 30-39 de ani şi un nivel ridicat de educaţie şi statut social.
Studiul vizează valul de iulie al CAWIBUS-ului realizat cu o frecvenţă lunară de Exact Cercetare şi Consultanţă. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 60 de ani, rezidente în mediul urban. Volumul eşantionului a fost de 1261 respondenti, care au răspuns la chestionarul Exact Cercetare şi Consultanţă, administrat via internet. Respondenţii au fost selectaţi din panelul Exact Cercetare şi Consultanţă, care conţine 43.000 de respondenţi.
Specializată în domeniul cercetării de piaţă, al sondajelor de opinie şi al consultanţei în marketing, Exact Cercetare şi Consultanţă, parte a BBDO Group, oferă o gamă completă de metode, tehnici şi instrumente de cercetare pentru studii cantitative şi calitative.