Aldi Nord, Süd to combine private label purchasing in Germany | Progresiv

The two branches of Aldi in Germany, Aldi Nord and Aldi Süd, are to combine their private label offering in the future, according to media reports. Aldi Nord, Süd to combine private label purchasing in Germany

Lebensmittel Zeitung reported that the two Aldis have commenced a joint purchasing structure for own-brand products, with the alignment of private labels likely to be completed by the end of 2020.

After that date, private label suppliers to either Aldi Nord or Aldi Süd will only deal with one company, according to the media platform.

It's not the first time that Aldi Nord and Aldi Süd have adopted a 'joined-up thinking' approach to doing business.

Early last year, Manager Magazin in Germany reported that senior managers from both retail groups met at Aldi Süd's headquarters in Mülheim, to discuss ways in which purchasing, logistics, marketing, quality control and other functions could be harmonised across the two businesses.

The project was dubbed 'Kooperation 'Aldi Nord – Aldi Süd', with Planet Retail hailing the move at the time as a 'positive step forward from an increasingly aligned Aldi organisation'.

Since then, both retailers have collaborated on a number of measures, such as the removal of single use plastic bags from stores, and the sourcing of sustainably-sourced products.

Brothers Karl and Theo Albrecht went their separate ways in 1961, to form Aldi Süd and Aldi Nord respectively; reportedly over a disagreement over the sale of cigarettes in their stores. (www.esmmagazine.com)

Tazz, creștere de 37% a partenerilor din retail. Planurile aplicației de food delivery includ listarea Profi, Penny și Carrefour
Tranzacție în piața de food delivery: Tazz este cumpărat de Wolt
Tazz, una dintre cele mai importante platforme de livrare din România, parte a grupului eMAG, anunță încheierea unui contract privind achiziția...
Ionut Ardeleanu Director General Auchan Retail Romania
Ionuț Ardeleanu, Auchan: Anul viitor, expansiunea va fi concentrată pe francize
Cu o rețea de 440 de magazine la nivel național sub mărcile Auchan, ATAC, My Auchan, Simply și Auchan Go, care servesc în medie, peste 350.000...
comert electronic
ARMO: Comerțul electronic din România ocupă locul 3 în Europa Centrală și de Est
România se clasează pe locul 3 între statele membre UE din Europa Centrală și de Est în ceea ce privește valoarea comerțului electronic,...
Mondelez
Mondelēz International, plan de investiții de 30 mil. euro pe piața locală
Mondelēz International, producătorul unor branduri precum Oreo și Philadelphia, a alocat un buget de investiții de aproximativ 30 de milioane de...