Aldi Nord and Aldi Süd to merge private label ranges | Progresiv

Aldi Nord and Aldi Süd will each take over some of the others proprietary brands. Around 100 of the retailers own brands will be merged by the end of 2020. The main changes will be to the brand names of products and to the packaging designs. The move is expected to help Aldi reiterate its strong price position and improve its competitiveness in the German market. Products will also be reviewed as the process is undertaken, with new varieties, recipes and designs implemented wherever the potential for improvement is identified. Aldi Nord and Aldi Süd to merge private label ranges

By working together, the retailers will achieve cost advantages through joint packaging and marketing, as well as more efficient processes. Merging the private label ranges will allow the retailers to offer customers the best price. By the end of 2020, Aldi Nord and Aldi Süd plan to have made the majority of their private label products identical within both the standard ranges and promotions. This means more consistency for shoppers, wherever in the country they are shopping. However, both Aldi Nord and Aldi Süd will retain some individuality to enable them to respond to their customers and in particular, they will both still stock regional products.

This move will also provide opportunities for suppliers. Uniform requirements and processes will be implemented and packaging will be reduced and optimised wherever possible. (retailanalysis.igd.com)

Ovidiu Popescu si Mihai Ventoniuc Deloitte Romania 002
Sustenabilitatea dincolo de obligațiile de raportare. O soluție de creștere pe termen lung
Numeroase organizații tind încă să reducă sustenabilitatea la o simplă obligație de raportare, o „bifă” în calendarul anual de...
SAMEDAY depășește pragul de 5.100 easybox-uri la nivel național. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
SAMEDAY depășește pragul de 5.100 easybox-uri la nivel național
SAMEDAY, unul dintre cei mai mari jucători din piața de curierat din România, anunță inaugurarea easybox-ului cu numărul 5.101, montat...
Ramona Hirnea, CBRE, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Un nou Head of Investor Retail Leasing pentru CBRE România
CBRE România, lider pe piața de consultanță imobiliară, anunță promovarea Ramonei Hîrnea în rolul de Head of Investor Retail Leasing pentru...
Mondelēz International investește în platforma europeană de agricultură regenerativă eAgronom, de care vor beneficia și fermierii români. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Mondelēz International investește în platforma eAgronom, de care vor beneficia și fermierii români
Mondelēz International a anunțat că platforma sa de investiții de impact, Sustainable Futures, a realizat o investiție în eAgronom, o companie...
Doar unul din doi români citește frecvent eticheta produselor achiziționate. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Doar unul din doi români citește frecvent eticheta produselor achiziționate
Doar jumătate dintre consumatorii români citesc în mod frecvent etichetele produselor înainte de cumpărare, însă peste 80% nu știu care sunt...
Aproape 384 milioane de ambalaje SGR, colectate în luna martie. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Aproape 384 milioane de ambalaje SGR, colectate în luna martie
Aproximativ 75% din ambalajele de băuturi puse pe piață de către producători și distribuitori în luna martie a acestui an au fost colectate...