Albalact - cifra de afaceri in crestere cu 18,59% si profit de 4 ori mai mare in 2009 | Progresiv
Cifra de afaceri a companiei Albalact a crescut, anul trecut, cu 18,59%, ajungand la 225.975.200 lei, de la 190.546.810 lei cat era in 2008. Profitul net al companiei a crescut in 2009 de 4,29 de ori (cu 330%), ajungand la 2.603.779 lei, fata de 606.579 lei - profitul inregistrat in 2008, potrivit raportului financiar al companiei.
"Sunt foarte multumit de performantele financiare ale companiei. Chiar daca bugetul planificat pentru 2009 a fost mai mare, rezultatele obtinute sunt foarte bune in > economic in care am evoluat. Sa nu uitam ca anul trecut, piata lactatelor a fost dominata de preturile mici, un consum de baza scazut ca valoare, lupta pentru promotii si pentru spatiul de pe raft. A fost un an greu, marcat de competitie acerba si ofensive de preturi, in care multi au incercat sa castige cote de piata, dar foarte putini au castigat. Cei mai multi au pierdut si cota, si profitabilitate. La asta s-a adaugat presiunea marilor retaileri care au incercat sa-si impuna agresiv brandurile proprii", declara Raul Ciurtin, presedintele si directorul general al Albalact Alba Iulia.
Albalact a incheiat perioada dificila determinata de procesul de consolidare inceput in anul 2007, cand a deschis fabrica noua de la Oiejdea, in judetul Alba, si continuat in 2008, cand a cumparat pachetul majoritar de actiuni al societatii Raraul Campulung Moldovenesc. Anul trecut, detinerea societatii Albalact in cadrul capitalului social al SC Raraul SA a crescut pana la nivelul de 93,6%. In 2009, compania si-a concentrat obiectivele in primul rand pe adaptarea cat mai eficienta si vizionara a strategiei la realitatile economice, lucru care i-a asigurat un ritm de dezvoltare peste cel al pietei lactatelor - care a crescut cu aproximativ 5%, potrivit estimarilor APRIL.
In a doua jumatate a anului trecut, fabrica Raraul Campulung Moldovenesc a inceput sa functioneze la o capacitate extinsa, cu investitii noi de aproximativ 2 milioane de euro, concentrand productia pe branzeturi. Albalact a lansat produse noi pe segmentul branzeturilor traditionale si a repozitionat brand-ul Raraul, cu un nou logo si un nou design de ambalaj. La sfarsitul anului, Albalact a relansat si iaurturile Fulga, bogate in proteine, cu ambalaj nou, un portofoliu mai mare si o noua campanie de comunicare.
In primul trimestru al anului 2010, Albalact a inregistrat o cifra de afaceri cu 4,44% mai mare comparativ cu aceeasi perioada a anului 2009, ajungand la 64.441.706 lei, fata de 61.699.559 lei cat era anul trecut. Profitul a crescut si el de 2,2 ori (cu 121%) in primul trimestru din 2010, ajungand la 4.615.222 lei, in timp ce in primul trimestru al anului 2009, profitul inregistrat de Albalact a fost de 2.085.121 lei. Aceasta in conditiile in care in primele luni din anul 2010, piata lactatelor a stagnat.
"Pentru anul acesta, compania Albalact bugeteaza o crestere de 10% a afacerii, dar o profitabilitate mult mai buna. Si 2010 va fi un an greu pentru intreaga economie, inclusiv pentru industria lactatelor, care va stagna la nivelul de anul trecut. Nu vom asista la schimbari esentiale in comportamentul consumatorilor, acestia indreptandu-se in general tot catre produsele de baza. In aceste conditii preferam sa avem o crestere mai mica a cifrei de afaceri, dar sa mizam pe un profit mai bun. Compania va continua sa-si extinda distributia, portofoliul de produse si reteaua de clienti in retail, vom avea lansari noi, dar si promotii. Lucrurile bine gandite in acest moment vor da roade si pot accelera cresterea companiei pe termen lung", spune Raul Ciurtin, presedintele si directorul general al Albalact Alba Iulia.
Cu o traditie de 38 de ani pe piata romaneasca a lactatelor, Albalact a ajuns in top 4 producatori de lactate din Romania in 2009. Albalact si-a castigat renumele de lider pe piata laptelui pasteurizat si UHT cu brandurile sale Zuzu si Fulga.