Albalact Alba Iulia, asteptari indraznete in 2009 | Progresiv

Dupa finalizarea celor mai importante investitii si punerea in functiune a sistemelor si capacitatilor noi de productie, Albalact Alba Iulia are asteptari mai mari fata de ritmul de crestere general al pietei in 2009, se arata intr-un comunicat al companiei. Albalact Alba Iulia, asteptari indraznete in 2009 Anul trecut compania a traversat o perioada dificila din punct de vedere al profitabilitatii si cheltuielilor, dar a incheiat in termenul propus etapele de consolidare ale companiei. Acestea au presupus deschiderea noii fabrici de la Oiejdea si achizitionarea a 77% din actiunile producatorului Raraul Campulung Moldovenesc, pentru intrarea pe segmentul branzeturilor.

Cifra de afaceri a companiei a continuat, insa, sa creasca in 2008, iar rezultatele inregistrate in primul trimestru al anului 2009 arata o crestere si mai mare comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

 "In prezent, compania Albalact are sistemele consolidate si functioneaza la capacitatea sa maxima, cu fabrica noua Albalact Oiejdea si fabrica de branzeturi Raraul Campulung Moldovenesc. In plus, am deschis si noul centru logistic din Bucuresti, in care am investit aproximativ 3 milioane de euro, iar prima etapa de modernizare a fermei proprii de la Vaidei, cu investitii de 2 milioane de euro, a fost incheiata", a declarat Traian Simion, directorul general al Albalact Alba Iulia.

Acesta a adaugat: "Atingerea acestor obiective conform planului propus se reflecta in rezultatele foarte bune inregistrate in primul trimestru al anului 2009, cand cifra de afaceri a companiei a crescut cu 33% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Asta dupa ce, anul 2008 a fost un an greu pentru Albalact, din cauza faptului ca am pornit o capacitate noua si a trebuit sa tinem in functiune pentru o perioada de cateva luni si fabrica veche. Acest lucru a dus, asa cum am mai spus, la costuri operationale mari si la o profitabilitate mai mica. Dar cifra de afaceri a companiei Albalact a inregistrat in 2008 o crestere buna, de 23%, in ciuda dificultatilor prin care a trecut compania. Toate obiectivele bugetului rectificat pentru intreg anul 2008 au fost atinse si ceea ce este si mai important este faptul ca in 2009 functionam pe o pozitie mult mai consolidata, ceea ce ne permite sa avem asteptari mari".

Raportul financiar al companiei Albalact pe primul trimestru al acestui an, dupa cum se precizeaza in comunicat, arata o crestere cu 33,6% a cifrei de afaceri fata de aceeasi perioada a anului trecut, de la 46.179.551 lei in primul trimestru 2008, la 61.699.558 lei in primul trimestru 2009. Profitul inregistrat de Albalact in primele trei luni ale acestui an a crescut de asemenea cu 249,2% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, de la 836.711 lei in primul trimestru 2008, la 2.085.122 lei in primul trimestru 2009.
       
In 2008, Albalact a inregistrat o cifra de afaceri cu 23,2% mai mare decat cifra de afaceri inregistrata in 2007, ajungand la 190.546.810 lei in 2008, de la 154.647.477 lei in 2007, conform raportului financiar aprobat astazi in sedinta AGA. In schimb, profitul inregistrat in anul 2008 a fost de numai 606.579 lei, din cauza cheltuielilor foarte ridicate determinate de pornirea fabricii Oiejdea. In 2007, Albalact a atins un profit de 3.236.032 lei.

In toamna anului trecut, Albalact a relocat intreaga productie de lactate in noua fabrica de la Oiejdea, care a presupus o investitie de peste 17 milioane de euro. La scurt timp, Albalact a achizitionat 77% din actiunile societatii Raraul Campulung Moldovenesc pentru intrarea pe categoria branzeturilor, dupa o atenta reconfigurare a strategiei de extindere. Planurile initiale au vizat construirea celei de-a doua fabrici noi pentru productia de branzeturi. Dupa experienta proiectului greenfield de la Oiejdea care a presupus mult timp, depasirea bugetului initial de investitii si costuri operationale mari pentru pornirea fabricii, compania a recurs, insa, la o achizitie locala. La inceputul acestui an, Albalact a deschis si noul Centru logistic Bucuresti (in comuna Afumati), care a presupus o investitie de 3 milioane de euro si va deservi zona de Sud a tarii si Moldova. Ferma Albalact din Vaidei (judetul Hunedoara) a beneficiat de asemenea de investitii de 2 milioane de euro, intr-o prima faza.

"In vara acestui an am planificat si finalizarea investitiilor in valoare de aproximativ 2 milioane de euro in fabrica Raraul Campulung Moldovenesc. Astfel, in a doua parte a anului preconizam o crestere mai mare a companiei, ca urmare a dezvoltarii productiei pe categoria branzeturilor in fabrica Raraul. Vom lansa in continuare produse noi sub brandurile Albalact (Fulga, Zuzu, De Albalact) si Raraul. Un alt obiectiv important al companiei in 2009 este extinderea distributiei si dezvoltarea depozitelor mari in tara. In 2009, piata lactatelor va creste mai putin fata de 2008 - cu aproximativ 10%, conform estimarilor APRIL - dar asta nu ne impiedica sa avem obiective mult mai mari comparativ cu rimtul de crestere a pietei si sa le si atingem, mai ales ca suntem o companbie consolidata. De altfel, in fiecare an s-a intamplat ca Albalact sa creasca mai mult decat a crescut piata lactatelor in ansamblu. Chiar si in 2008, Albalact a crescut cu 23%, in timp ce piata a inregistrat o crestere de 17%", a precizat Traian Simion, director general Albalact Alba Iulia.


Compania Albalact Alba Iulia a fost privatizata in anul 1999 si este listata la categoria a II-a Bursei de Valori Bucuresti. Albalact se afla in acest moment pe locul patru in topul producatorilor de lactate din Romania si produce peste 60 de sortimente de lapte, iaurt, smantana, unt si branza sub marcile sale - Fulga, Zuzu si De Albalact. 

Nestle anunt performanta financiara 2024, foto Silvia Sticlea detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Nestlé România, „creștere sănătoasă” în 2024
Nestlé România a continuat trendul de creștere și a încheiat anul 2024 cu o creștere organică de 4,5% la nivelul cifrei de afaceri, peste...
Exonia investește 1,7 mil. euro într-o nouă fabrică de hârtie cerată, prima de acest fel din estul Europei. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Exonia investește 1,7 mil. euro într-o fabrică de hârtie cerată
Grupul Exonia, unul dintre principalii jucători din industria ambalajelor din România, a investit aproximativ 1,75 milioane de euro într-o...
Lidl inaugurează un nou magazin în județul Brașov. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Lidl inaugurează un nou magazin în județul Brașov
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Hărman, județul Brașov. Noul magazin Lidl din comuna Hărman,...
Angajatorii încep să pregătească terenul pentru transparentizarea pieței salariilor. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Angajatorii încep să pregătească terenul pentru transparentizarea pieței salariilor
Cu mai puțin de un an și jumătate înainte ca piața salariilor să devină în mod oficial transparentizată, angajatorii încep să se...
fatada magazin Profi, lant de retail preluat de Ahold Delhaize. Detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Noul proprietar Profi alocă 150 mil. euro pentru expansiunea rețelei în 2025
Ahold Delhaize, noul proprietar Profi, a bugetat investiții de 150 de milioane de euro pentru dezvoltarea rețelei Profi pe piața din România....
Piața locală de fuziuni și achiziții, perspective de redresare pe termen scurt
Cornelia Bumbăcea, PwC România: În 2025, ne așteptăm să avem din nou măcar un megadeal pe piața locală de M&A
Piața de fuziuni și achiziții din România a înregistrat anul trecut 239 de tranzacții anunțate, cu o valoare totală estimată de 5,9 miliarde...