Ahold Delhaize reports strong Q4 profits | Progresiv

Ahold Delhaize has reported a strong rise in profits for its fiscal fourth quarter, adding to its previously-announced rise in sales for the period. Ahold Delhaize reports strong Q4 profits

For the quarter, underlying operating profit was up 9.5% to 691 million euros (+7.2% constant-currency basis), while underlying EBITDA grew by 4.5% to 1.13 billion euros (+2.4% constant-currency basis). However, net profit fell by 30.5% to 517 million euros.

The results meant full-year underlying operating profit was up 4% to 2.55 billion euros (+6.7% constant-currency) with underlying EBITDA edging up 1.4% to 4.3 billion euros (4.1% constant-currency).  Net profit, meanwhile, declined by 1.4% to 1.8 billion euros (flat on a constant-currency basis).

Ahold Delhaize reported synergy savings of 432 million euros for the year, bringing it closer to its target of 500 million euros net synergies on an annual basis. For 2019, it expects to realise 540 million euros of cost savings.

CEO Frans Muller noted: “In 2018 we essentially completed the merger integration process and delivered on the synergies we promised. At the same time, we continued our strong business performance, while investing in meeting the needs of our customers in a rapidly changing industry … “With our Leading Together strategy in place, our focus turns to further strengthening our great local brands by accelerating investments in omnichannel growth, technology, and a healthy and sustainable offering to customers. The Save for Our Customers programme will support the funding of our investments in future profitable growth.” (www.kamcity.com)

 

Nestlé România. Pentru a îndeplini așteptările consumatorilor și a răspunde tendințelor globale de adoptare a unei alimentații echilibrate, Nestlé își revizuiește strategia de nutriție și introduce o nouă abordare “Bun pentru tine, bun pentru planetă” Vezi mai multe pe revista.progresiv.ro
Nestlé vrea să-și crească vânzările de produse mai nutritive cu peste 20 miliarde euro până în 2030
Nestlé și-a stabilit obiectivul de a crește vânzările produselor sale mai nutritive cu 20-25 de miliarde de franci elvețieni (echivalent cu...
Logo magazin Lidl, fatada de sticla a unei locatii Lidl Romania, discounter activ pe piata din Romania
Lidl își propune să ajungă la zero emisii (Net-Zero) până în 2050
Lidl se angajează să ajungă o companie cu zero emisii (Net-Zero), ca urmare a unor noi obiective în ceea ce privește protejarea mediului prin...
Perla Harghitei_Tecon project 002
Perla Harghitei investește 2,8 mil. euro într-o nouă clădire de birouri
Perla Harghitei, una dintre cele mai importante companii de îmbuteliere de apă minerală naturală din România, a alocat un buget de 2,8 milioane...
Arnaud Dussaix
Arnaud Dussaix se întoarce în Carrefour și preia conducerea Supeco
Arnaud Dussaix, cu o experiență vastă de peste două decenii pe piața de retail din sud-estul Europei, se întoarce în Carrefour România....
Genesis Biopartner statie biogaz Cordun Neamt
Genesis Biopartner a investit 17 milioane de euro într-o nouă stație de biogaz
Grupul Genesis Biopartner a inaugurat o nouă stație de biogaz în comuna Cordun, județul Neamț, după o investiție de aproximativ 17 milioane de...
Auchan Bradu 2
Auchan redeschide încă un magazin în Pitești după ce a finalizat modernizarea acestuia
După ce a dus conceptul de hiperstore la Pitești prin remodelarea locației din Găvana, Auchan anunță redeschiderea celui de-al doilea...