After Bucharest, Carrefour takes the “PET payment” in other 5 cities in the country | Progresiv

Carrefour Romania continues the circular economy program "We put a price on plastic" and launches the payment with the PET in five other cities in the country - Timisoara, Oradea, Cluj, Constanta and Buzau. After Bucharest, Carrefour takes the “PET payment” in other 5 cities in the country

The "PET payment" will be stationed for 10 days in the 6 cities, as follows: Carrefour Cluj and Carrefour Constanta (October 11 - October 20), Carrefour Oradea and Carrefour Timisoara (October 25 - November 3), Carrefour Buzau and Carrefour Park Lake (November 8 - November 17).

During the mentioned periods, customers in the 6 cities will be able to buy fruits and vegetables from local producers in the Carrefour hypermarket in their city, with PETs. Each PET values ​​a fruit or vegetable.

The pilot program "PET payment" was held in Bucharest, in Carrefour Baneasa, for almost 3 weeks. In the end, Carrefour collected over 7.5 tonnes of PETs, and those over 3,000 people who visited the stand received over 2 tonnes of fruits and vegetables from local producers.

The French retailer Carrefour continued its advance on the local market, reporting in the first six months of this year an advance of 7.6% compared to the same period of 2018, up to 1.05 billion euros. In like-for-like terms (excluding new store openings), the retailer increased its business by 3.6%, which is the second most important growth rate at European level, after Poland.

PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
PlantExtrakt investește 800.000 de euro în extinderea capacității de producție
PlantExtrakt, unul dintre cei mai importanți jucători din piața produselor de îngrijire a sănătății de larg consum, va investi în acest an...
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
Consumul global de vin s-a prăbușit la nivelul din 1961
Consumul de vin la nivel global a scăzut la cel mai mic nivel din 1961, respectiv 214.2 milioane de hectolitri, scrie esmmagazine.com. Acest...
Strategii eficiente pentru succes omnichannel, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Strategii eficiente pentru succes omnichannel: de la vizibilitate la execuție impecabilă
Într-o lume digitalizată, e-commerce-ul a devenit nu doar o oportunitate, ci o necesitate pentru retaileri și producători. Deși România se...
Ciprian Rosca, Director Comercial Cramele Recas despre strategia de crestere a companiei, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Cramele Recaș: Indiferent de ce își doresc producătorii, consumatorii cer promoții
După un 2024 cu o creștere ușoară a afacerilor pe piața internă și un declin moderat al volumelor vândute, producătorul de vin Cramele...
Magazin Euromarket Babeni_1, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Euromarket, retailerul care vrea să rescrie tiparele în comerțul independent
Cu o experiență de peste 25 de ani pe piața locală de retail, Euromarket alocă bugete cu șase zerouri pentru extinderea Euromarket 2.0, un...
paste 2025 produse traditionale
EY România: Calitatea și prețul domină deciziile de achiziție pentru sărbătorile de Paște
Într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică, preferințele consumatorilor români pentru cheltuielile legate de...