Afla care sunt cele mai valoroase 10 branduri FMCG din lume | Progresiv
Desi sarbatoreste anul acesta 125 de ani de la aparitie, Coca-Cola ramane cel mai puternic brand la nivel mondial, cu o valoare estimata la 71,861 miliarde de dolari, in crestere cu 2% fata de anul trecut. Este pentru a 12-a oara consecutiv cand brandul american se regaseste pe prima pozitie a Top 100 Brands, clasament realizat de Interbrand.
“Coca-Cola continua sa aiba o expunere enorma gratie asocierilor cu evenimente populare precum FIFA World Cup. In plus, brandul s-a asociat indeaproape si cu alte campanii sociale precum ajutorarea celor care au suferit din cauza dezastrelor naturale, imputernicirea tinerilor si probleme de sustenabilitate. Anul trecut am asistat si la lansarea PlantBottle™, o sticla sustenabila si reciclabila facuta partial din materiale vegetale. Industria mondiala a bauturilor racoritoare este una relativ stabila, iar valoarea brandului Coca-Cola monetizeaza si de pe urma acestei situatii. Rapoartele companiei vorbesc despre faptul ca nu mai putin de 1,7 miliarde de consumatori aleg sa cumpere Coca-Cola in fiecare zi”, explica realizatorii topului.
In Top 100 Brands, Coca-Cola este urmata de IBM si Microsoft. De altfel, la nivelul primelor 10 pozitii nu este nicio schimbare fata de anul trecut cu o singura exceptie majora: intrarea brandului Apple pe pozitia a opta, gratie unui salt de 58% a valorii brandului.
Rezumandu-ne la o analiza doar a brandurilor din FMCG, Coca-Cola este urmata la mare distanta de Gillette, pe pozitia 16, si de Pepsi, pe locul 22. În Top 100 Brands se mai regasesc si alte branduri din industria bunurilor de larg consum precum Budweisser, Nescafé, Kellogg’s, L’Oréal, Heinz, Colgate, Danone, Nestlé, Sprite, Kleenex, Moët & Chandon, Jack Daniel’s, Johnson&Johnson, 3M, Corona, Nivea, Johnnie Walker, Smirnoff si Heineken.
[click pe imagine pentru marire]
Vezi clasamentul integral aici.
De Romina Ardelean.