AB InBev doreste sa-si vanda operatiunile din Europa Centrala, inclusiv Romania | Progresiv

Cel mai mare producator mondial de bere, Anheuser-Busch InBev, ia in considerare vanzarea operatiunilor sale din Europa Centrala, ce includ 11 fabrici de bere in sapte tari, scrie ziarul belgian Le Soir in editia sa de sambata, 13 iunie. AB InBev doreste sa-si vanda operatiunile din Europa Centrala, inclusiv Romania

AB InBev si-a vandut, luna trecuta, operatiunile din Coreea de Sud – Oriental Brewery – catre fondul de investitii Kohlberg Kravis Roberts & Co. pentru suma de 1,8 miliarde de dolari. Miscarea a fost motivata de dorinta companiei de a reduce din datoria de 52 de miliarde de dolari cauzata de cumpararea Anheuser-Busch.

Ziarul belgian a adaugat ca sunt scoase la vanzare, „la pachet”, 11 fabrici de bere cu o productie totala de 15 milioane de hectolitri de bere pe an din Bulgaria, Romania, Ungaria, Croatia, Cehia, Serbia si Muntenegru. Purtatorul de cuvand al AB InBev, solicitat de catre Le Soir, a refuzat sa comenteze.

Publicatia belgiana a mai adaugat ca producatorul marcilor Budweiser, Stella si Beck’s isi vinde operatiunile din Europa Centrala pentru ca le considera fragmentate si non-strategice. AB InBev doreste sa se concentreze, in schimb, pe operatiunile sale din America de Nord si de Sud.

Tranzactia va fi consiliata de compania Barclays, in timp ce fondul de investitii CVC Partners si-a dezvaluit interesul pentru aceasta afacere.

Contactat de Magazinul Progresiv, Departamentul de Comunicare al Anheuser-Busch InBev, a declarat: „Intentionam sa renuntam la anumite bunuri pentru a refinanta achizitia Anheuser-Busch, asa cum am anuntat anterior. Nu putem comenta, in acest moment, care anume business-uri sunt luate in considerare. Decizia AB InBev va fi bazata pe o analiza atenta a consecintelor strategice si financiare ale oricarei vanzari, cu scopul de a crea cele mai bune oportunitati si valoare pentru toate partile implicate. Nu putem comenta asupra ofertelor pe care le-am primit”.

Logo magazin Lidl, fatada de sticla a unei locatii Lidl Romania, discounter activ pe piata din Romania
Lidl va extinde cu 20% ponderea alimentelor pe bază de plante disponibile în sortiment
Lidl își consolidează angajamentul în ceea ce privește alimentația conștientă printr-o aliniere și mai consecventă a gamei sale de produse...
Boardul de Sustenabilitate
Coca-Cola HBC România investește 200.000 euro într-un program național în zona sustenabilității
Coca-Cola HBC România, prin platforma #DupăNoi, alături de Federația Fundațiile Comunitare din România, lansează Boardul de Sustenabilitate,...
PENNY_Odorheiu Secuiesc
PENNY România relochează magazinul din Odorheiu Secuiesc
PENNY România marchează începutul anului 2025 prin relocarea magazinului din Odorheiu Secuiesc într-un spațiu extins, situat pe strada...
La Cocoș intră pe piața din Brașov
La Cocoș investește 6 mil. euro în cel de-al patrulea magazin
La Cocoș, unul dintre cele mai dinamice lanțuri de hipermarketuri din România, va inaugura pe 24 ianuarie cel de-al patrulea magazin, în urma...
Belgin Bactali_CEO Cargus
CFO-ul Cargus, numit la conducerea companiei
Cargus, unul dintre cei mai importanți jucători din industria de curierat din România, anunță numirea lui Belgin Bactali la conducerea...
VIZUAL PARTENERI MEDIA re:Focus on Retail, eCommerce, Couriers & Logistics 2025
re:Focus on Retail, eCommerce, Couriers & Logistics 2025 – Primul eveniment al anului pentru profesioniștii din retail, curierat și logistică
Business Review anunță organizarea celei de-a opta ediții a evenimentului re:Focus on Retail, eCommerce, Couriers & Logistics, care va avea...