Analiză la raft: Teatralizările au ținut capul de afiș al activărilor in-store de Paște
Cozonaci, băuturi răcoritoare, bere și ciocolată-acestea par a fi categoriile care au investit masiv în vizibilitatea din magazine în timpul Sărbătorilor de Paște, potrivit unei cercetări realizate de Field Agent în marile rețele de retail din România.
Tradițiile românești autentice și momentele petrecute în familie au fost principalele teme folosite de brandurile FMCG în comunicarea de Paște. Aceste mesaje corespund așteptărilor consumatorilor, deoarece 87% dintre aceștia au declarat că își vor petrece acasă Sărbătorile de Paște, în ciuda faptului că anul acesta Paștele a coincis cu ziua de 1 Mai (studiu IRES Aprilie 2016).
„Dacă cozonacii și băuturile fac parte din alimentele tradiționale pentru masa de Paște, obiceiul de a consuma sau de a oferi ciocolată cu ocazia Paștelui este relativ nou în România. Adoptarea progresivă a acestui obicei de către consumatorii români poate avea un impact major asupra dezvoltării categoriei. De exemplu, în Germania și Franța, de unde provine această tradiție, vânzările de iepurași și ouă de ciocolată depășesc vânzările realizate în perioda Crăciunului (în Franța, bugetul mediu alocat cumpărăturilor de ciocolată cu ocazia Paștelui este de 34€, dublu față de bugetul mediu anual în România)”, afirmă Georgeta Argesanu, Managing Partner Field Agent Romania.
Indiferent de categorie, reducerile de preț înregistrate în magazinele vizitate au fost cuprinse între 15% și 20%, fiind mai puțin agresive decât cele din perioada Crăciunului când au fost constatate multe reduceri de peste 25%. (Vezi cercetarea din perioada Crăciunului aici)
Metodologie
Studiul Field Agent a fost realizat în 60 de magazine aparținând unor rețele internaționale și locale din 15 orașe din România. Studiul nu este exaustiv, agenții Field Agent au indicat doar principalele promoții pe care le-au remarcat în magazinele vizitate. Field Agent este compania care a schimbat, la nivel mondial, modul de culegere a datelor și a insighturilor din teren. Prin intermediul smartphone-urilor, consumatorii devin “ochii și urechile” mărcilor în piață, permiţând obținerea de date în timp real.