Analiză la raft: Teatralizările au ținut capul de afiș al activărilor in-store de Paște

Cozonaci, băuturi răcoritoare, bere și ciocolată-acestea par a fi categoriile care au investit masiv în vizibilitatea din magazine în timpul Sărbătorilor de Paște, potrivit unei cercetări realizate de Field Agent în marile rețele de retail din România.

Tradițiile românești autentice și momentele petrecute în familie au fost principalele teme folosite de brandurile FMCG în comunicarea de Paște. Aceste mesaje corespund așteptărilor consumatorilor, deoarece 87% dintre aceștia au declarat că își vor petrece acasă Sărbătorile de Paște, în ciuda faptului că anul acesta Paștele a coincis cu ziua de 1 Mai (studiu IRES Aprilie 2016).

„Dacă cozonacii și băuturile fac parte din alimentele tradiționale pentru masa de Paște, obiceiul de a consuma sau de a oferi ciocolată cu ocazia Paștelui este relativ nou în România. Adoptarea progresivă a acestui obicei de către consumatorii români poate avea un impact major asupra dezvoltării categoriei. De exemplu, în Germania și Franța, de unde provine această tradiție, vânzările de iepurași și ouă de ciocolată  depășesc vânzările realizate în perioda Crăciunului (în Franța, bugetul mediu alocat cumpărăturilor de ciocolată cu ocazia Paștelui este de 34€, dublu față de bugetul mediu anual în România)”, afirmă Georgeta Argesanu, Managing Partner Field Agent Romania.

Indiferent de categorie, reducerile de preț înregistrate în magazinele vizitate au fost cuprinse între 15% și 20%, fiind mai puțin agresive decât cele din perioada Crăciunului când au fost constatate multe reduceri de peste 25%. (Vezi cercetarea din perioada Crăciunului aici)

Metodologie
Studiul Field Agent a fost realizat în 60 de magazine aparținând unor rețele internaționale și locale din 15 orașe din România. Studiul nu este exaustiv, agenții Field Agent au indicat doar principalele promoții pe care le-au remarcat în magazinele vizitate. Field Agent este compania care a schimbat, la nivel mondial, modul de culegere a datelor și a insighturilor din teren. Prin intermediul smartphone-urilor, consumatorii devin “ochii și urechile” mărcilor în piață, permiţând obținerea de date în timp real.

Oferta Freshful de Paște: 7 tone de carne de miel și peste 20 de tipuri de cozonaci și pască
Oferta Freshful de Paște: 7 tone de carne de miel și peste 20 de tipuri de cozonaci și pască
Freshful by eMAG, primul hipermarket 100% online din România, a inclus în oferta de Paște 7 tone de carne de miel care provine exclusiv de la...
eJobs: 7 din 10 angajatori vor oferi angajaților beneficii cu ocazia sărbătorilor pascale
eJobs: 7 din 10 angajatori vor oferi angajaților beneficii cu ocazia sărbătorilor pascale
71,2% dintre angajatorii care au participat la cel mai recent sondaj derulat de eJobs spun că vor oferi anul acesta, cu ocazia sărbătorilor de...
Paște 2023: Românii au cumpărat mai multă mâncare, dar mai puține jucării decât anul trecut
Paște 2023: Românii au cumpărat mai multă mâncare, dar mai puține jucării decât anul trecut
Bucuria și tradiția Paștelui au fost reflectate în mod evident și în cumpărăturile și cheltuielile făcute de români în perioada acestei...
White Image: Tendința de creștere a vânzărilor, înregistrată doar în rândul produselor mai ieftine
White Image: Tendința de creștere a vânzărilor, înregistrată doar în rândul produselor mai ieftine
Pe fondul inflației ridicate, primele luni din 2023 au fost dominate de un trend de scădere a vânzărilor la nivel de piață, în medie cu 10%,...
Bugetul pentru masa de Paște, între 750 și 1.000 de lei
Bugetul pentru masa de Paște, între 750 și 1.000 de lei
Freshful by eMAG, primul hypermarket 100% online, se așteaptă la un record de comenzi pentru produse alimentare în perioada sărbătorilor de...
Cumpărăturile pentru Crăciun, între emoție și chibzuință
Cumpărăturile pentru Crăciun, între emoție și chibzuință
Scumpirile din ultimul an au redus semnificativ încrederea consumatorilor, iar efectul imediat a fost raționalizarea cheltuielilor. Prețul devine...