Ziua Internațională a Femeii: Cum pot companiile să sprijine femeile să își atingă potențialul maxim la locul de muncă
Ziua Internațională a Femeii este o ocazie excelentă de a analiza ce pot face companiile pentru a sprijini femeile să își atingă potențialul maxim și cum pot crea un mediu de lucru cu șanse egale pentru toți. Ca în orice situație, e bine să începem cu lucrurile de bază – un proces de selecție incluziv, bazat pe utilizarea CV-urilor „blind”, adică fără date de identificare. Mai departe, inițiative precum programele de mentorat, programul de lucru flexibil și bărbații ca aliați pot duce la o reprezentare egală a genurilor în echipele de conducere ale întreprinderilor. Iată câteva sfaturi practice, inspirate din metodele reale ale companiei Mars.
Femeile se confruntă în continuare cu o serie de obstacole în calea atingerii potențialului lor maxim. Forumul Economic Global estimează că timpul necesar pentru a atinge egalitatea de gen la nivel global este de 132 de ani, în creștere față de valoarea estimată înainte de pandemie, de 100 de ani.
Numeroase studii demonstrează că o mai mare participare a femeilor în întreprinderi, comunități și economii aduce beneficii măsurabile pentru mediul de afaceri, economie și societate. La locul de muncă, echipele cu o reprezentare egală a genurilor depășesc echipele dominate de bărbați în ceea ce privește vânzările și profiturile, iar echipele cu reprezentare diversă iau decizii de afaceri mai bune.
Mars, unul dintre cei mai importanți producători de dulciuri, ciocolată, alimente și hrană pentru animale de companie, și-a propus ca 100% din echipele sale de conducere la nivel global să fie echilibrate din punct de vedere al genului, aceasta prin introducerea unor procese, programe și inițiative incluzive, și încurajează și alte companii să facă același lucru. Compania consideră că sprijinirea femeilor pentru a-și atinge potențialul maxim ar aduce beneficii nu numai pentru femei și pentru cei din jurul lor, ci și pentru dezvoltarea și succesul întreprinderilor, după cum se arată în programul de acțiune "Full Potential" al companiei. Acesta este motivul pentru care Mars ia măsuri, prin politici și acțiuni, pentru a îmbunătăți reprezentarea, asigurându-se în același timp că Asociații sunt în continuare plătiți în mod echitabil.
În prezent, 43% dintre liderii Mars la nivel global sunt femei. În Europa Centrală, Mars are deja femei în peste 45% din funcțiile de conducere.
Ce trebuie să se schimbe pentru ca mai multe femei să își poată atinge potențialul?
Aceasta a fost una dintre întrebările principale pentru Mars, în campania sa din 2021 numită #HereToBeHeard. Peste 10.000 de femei și-au împărtășit poveștile profund personale, solicitând schimbări sistemice pe care doresc să le vadă din partea angajatorilor, guvernelor, comunităților și bărbaților, pentru a depăși obstacolele cu care se confruntă. De exemplu, una dintre aceste recomandări au fost ca aceștia să ofere un sprijin mai mare femeilor pentru a-și atinge ambițiile și să pună capăt discriminării sistemice și stereotipurilor de gen dăunătoare.
CV-urile “blind”, fără date de identificare
Egalitatea de șanse este esențială nu numai pentru Asociații deja existenți, ci și pentru noii angajați. Încă din anul 2000, a fost realizat un studiu* care subliniază importanța acestui aspect. În cadrul unei audiții la o orchestră simfonică, au fost selectate mult mai multe femei muzicieni decât în anii precedenți, când comisia de audiție îi asculta pe candidați din spatele unui ecran, fără să îi poată vedea. Așadar un CV “blind” este o modalitate excelentă de a oferi tuturor o șansă echitabilă în procesul de selecție. Ideea acestui tip de CV este că nu include nicio informație personală despre genul, vârsta, starea civilă sau etnia candidatului, ci se concentrează în schimb pe istoricul de angajare, experiența, competențele și interesele acestuia.
„Ne-am angajat să asigurăm egalitatea de șanse pentru toți. Prin inițiative precum CV-urile «blind» introduse în procesul de recrutare din 2023, asigurăm un proces de selecție corect și imparțial, care se concentrează exclusiv pe competențe și experiență. Această abordare promovează creativitatea, inovarea și eficiența, ceea ce este extrem de benefic din punct de vedere comercial și contribuie la crearea unui mediu incluziv pentru toți", a declarat Daria Maslovskaia, People & Organisation Director Mars Central Europe.
Program de lucru flexibil
În cadrul campaniei #HereToBeHeard, multe femei au menționat nevoia de un mai bun echilibru între viața profesională și cea privată, în special mamele, care au subliniat provocarea de a găsi un echilibru între responsabilitățile personale și munca plătită, cu puțină flexibilitate în ceea ce privește orele de lucru, locația și așteptările. O flexibilitate și un sprijin sporit la locul de muncă le poate da femeilor posibilitatea de a rămâne pe piața forței de muncă, permițându-le să găsească un echilibru între programul personal și cel profesional, în loc să le forțeze să aleagă unul în detrimentul celuilalt. Acesta este motivul pentru care Mars oferă opțiuni flexibile pentru programul de lucru, cum ar fi munca la distanță, orele flexibile, rolurile cu jumătate de normă, orele reduse sau job sharing.
Sprijinul bărbaților este important
Liderii bărbați ar trebui să joace un rol activ în sprijinirea femeilor la locul de muncă. În calitate de aliați și susținători ai diversității și incluziunii, liderii bărbați pot contesta normele tradiționale și pot doborî barierele sistemice din mediul de lucru. Mars Central Europe nu este doar mândră că are femei în peste 45% din funcțiile de conducere, ci și că are lideri bărbați care promovează în mod activ incluziunea și diversitatea.
"Personal, cred că pentru a promova o cultură de lucru diversă, incluzivă și prosperă, este esențial ca bărbații să facă un pas înainte și să devină aliați. Nu este vorba doar despre promovarea incluziunii și a diversității; este vorba despre încurajarea talentelor fiecăruia, un lucru la care țin enorm. Mă străduiesc să conduc prin exemplu, să îi îndrum pe Asociații noștri și, mai ales, să îi inspir să facă același lucru", a declarat Brian Ayling, General Manager Mars Central Europe, care contribuie în fiecare zi la egalitatea de șanse pentru toți.
Responsabilitate socială prin intermediul brandurilor
Eforturile în materie de egalitate de șanse în cadrul companiilor nu sunt suficiente pentru a crea o lume mai incluzivă. Mărcile și agențiile de publicitate au responsabilitatea de a contribui la crearea unei lumi mai echitabile prin producerea de conținut "nestereotipizat", care prezintă toate persoanele ca fiind autentice, multidimensionale și puternice. Mars folosește mărcile și materialele de comunicare pentru a contesta discriminarea și stereotipurile negative ale femeilor cu reprezentări progresiste, netradiționale, care conduc la schimbări pozitive. De exemplu, scopul mărcii MALTESERS este de a ajuta femeile să își construiască reziliența prin a râde împreună în momentele dificile. Indiferent cine suntem sau cât de dur este subiectul, cu o perspectivă corectă, lucrurile grele nu trebuie să ne țină la pământ. Cea mai recentă campanie este o celebrare a femeilor care resping status quo-ul și își trăiesc viața în propriul ritm.
Hai să sărbătorim Ziua Internațională a Femeii și să luptăm împreună pentru o zi de mâine mai bună, în care societatea să fie incluzivă.
* Orchestrarea imparțialității: Impactul audițiilor "blind" asupra muzicienilor femei
DESPRE #HereToBeHeard
#HereToBeHeard este o campanie globală a companiei Mars Incorporated, care promovează schimbarea în ceea ce privește inegalitatea de gen, în sprijinul celui de-al cincilea obiectiv al Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale ONU. Aceasta face parte din Full Potential, platforma de acțiune a Mars privind egalitatea de gen, care are ca scop împuternicirea femeilor și eliminarea diferențelor de gen la locul de muncă, în comunitățile din care ne procurăm ingredientele și în modul în care ne creăm publicitatea.
MARS ÎN ROMÂNIA ȘI EUROPA CENTRALĂ
Mars a intrat pe piața din România în 1992. Din 2016, compania operează pe piața din România prin Mars Multisales Central Europe, care face legătura între piețele din Cehia, Slovacia, România și Ungaria. Cu peste 400 de angajați, compania operează în prezent pe trei categorii: segmentul de cofetărie (ciocolată, gumă de mestecat și bomboane), alimentație (sosuri și orez) și hrană pentru animale de companie. În plus, Mars operează și două dintre cele mai mari fabrici din regiune. În Poříčí nad Sázavou din Republica Cehă, Mars operează una dintre cele mai mari unități de producție de produse de cofetărie fără ciocolată din portofoliul companiei. În Ungaria, Mars operează o fabrică de hrană pentru animale de companie în zona Csongrád-Bokros.
DESPRE MARS, INCORPORATED
Mars, Incorporated este ghidat de convingerea că lumea pe care o vrem mâine începe cu modul în care facem afaceri astăzi. Mars transformă, inovează și evoluează pentru a avea un impact pozitiv asupra lumii. În portofoliul nostru divers și în creștere de gustări, mâncare și produse și servicii pentru animale de companie, avem peste 140.000 de Asociați dedicați. Cu peste 47 de miliarde de dolari în vânzări anuale, producem unele dintre cele mai îndrăgite mărci din lume, printre care Ben’s Original™, CESAR®, Cocoavia®, DOVE®, EXTRA®, KIND®, M&M’s®, SNICKERS®, PEDIGREE®, ROYAL CANIN®, și WHISKAS®. Creăm O Lume Mai Bună pentru Animale de Companie prin rețeaua noastră globală de spitale veterinare și servicii de diagnoză — printre care AniCura, BANFIELD™, BLUEPEARL™, Linnaeus și VCA™ — folosind tehnologii de ultimă generație pentru a dezvolta programe revoluționare în domeniul screening-ului genetic și al testării de ADN.
Pentru mai multe informații despre Mars, vizitați www.mars.com. Urmărește-ne pe Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn și YouTube.
*Articol susținut de MARS