FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Traininguri Progresiv

Traininguri Progresiv

Manageri de magazine la trainingul "Progresiv"

Revista Progresiv a organizat un training de doua zile dedicat managerilor de magazine alimentare traditionale. Trainingul a avut ca scop identificarea principalelor probleme cu care managerii de magazine se confrunta in activitatea zilnica, identificarea unor posibile solutii la aceste probleme si a atu-urilor de care aceste magazine se pot folosi in climatul concurential de retail actual.

Cursul a atins urmatoarele subiecte:
- relatiile cu furnizorii;
- relatiile cu clientii magazinului;
- relatiile cu angajatii;
- urmarirea indicatorilor de profitabilitate in magazin;
- diferentierea. Care sunt avantajele unui magazin de proximitate?

In debutul celor doua zile de training, participantii au impartasit principalele greutati cu care se confrunta in activitatea zilnica. Preocuparile lor majore se refera la calitatea resursei umane si la amenintarea retailului de mare suprafata. In ceea ce priveste resursele umane, cursantii au acuzat lipsa de interes si implicare a acestora in activitatile magazinului, mirajul pe care il exercita asupra angajatilor brandurile mari de magazine, dar si migrarea lor in strainatate.

"Cel mai mult ma ingrijoreaza promotiile pe care le au hypermarketurile", a spus un cursant, dand glas unei alte ingrijorari majore a managerilor de magazine traditionale - lupta inegala cu marile lanturi de magazine. Acestia si-au exprimat aproape la unison dorinta de a obtine conditii cat mai bune de la furnizori, astfel incat preturile de raft sa fie cat mai apropiate de cele ale hypermarketurilor. Cele doua probleme, atat de dezbatute, au fost urmate de posibile solutii. In cazul deficientelor de personal, diferite tehnici de motivare a angajatilor ii pot responsabiliza mai mult pe acestia, le pot induce sentimentul apartenentei la afacerea respectiva, astfel incat implicarea sa fie mai mare.

In ceea ce priveste lupta cu comertul modern, trainingul a enumerat cateva avantaje sustenabile pe care comerciantii mici le au si care pot aduce profit: exploatarea avantajului locatiei, fidelizarea clientilor (sa le acorde o mai mare atentie, sa-i identifice pe cei mai buni, sa le creasca suma cheltuita in magazin prin programe de fidelitate, promotii targetate, sa realizeze cercetari de marketing prin care sa le identifice nevoile), imbunatatirea considerabila a relatiilor cu furnizorii, imbogatirea sortimentatiei cu produse marca proprie sau exclusive, sisteme IT performante care sa ofere o imagine cat mai buna asupra afacerii etc.

Nu in ultimul rand, un atu important in lupta concurentiala este diferentierea / specializarea, sa propuna clientilor acel "ceva" pe care nu-l mai are nimeni, sa se concentreze pe categoria pe care doresc sa fie cei mai buni (mezeluri, lactate, cosmetice etc). A doua zi de training cursantii au discutat aspecte privind relatia cu clientii, problema ce se numara printre preocuparile comune ale managerilor de magazine. Sugestiile s-au referit in special la modalitatile prin care acestia isi pot imbunatati serviciile fata de client, salutul, zambetul, promptitudinea fiind notate ca principale elemente de evaluare a serviciilor pe care acestia le ofera.

Referitor la managementul oamenilor, participantii au fost indrumati sa-si seteze directii si obiective clare, sa incurajeze si sa sustina oamenii din echipa si, nu in ultimul rand, sa le evalueze rezultatele. S-a pus accent, de asemenea, pe modul de colaborare cu angajatii, pe crearea unui climat deschis, corect, bazat pe respect reciproc si comunicare.

In continuare s-a vorbit despre diversificarea stimulentelor pentru incurajarea angajatilor si despre modul in care trebuie sa se faca instruirea oamenilor. Participantii au inteles ca problema motivarii este mult mai complexa, implicand atat metodele clasice, materiale (salariu, bonuri de masa, bonuri bazate pe realizari, discounturi pentru produse, cos de sarbatori, premii etc), cat si stimulente de ordin afectiv (felicitari pentru o treaba bine facuta, recunoasterea unei persoane ca "Angajatul lunii", delegarea de responsabilitati si, nu in ultimul rand, acordarea si primirea de feedback).

Informatiile teoretice au fost completate in a doua parte a zilei cu un studiu de caz, un workshop privind pregatirea unui plan de pentru un supermarket, un pet-shop sau magazin de mobila. Aplicatia, desfasurata pe grupe, a urmarit in detaliu pasii efectivi ai unui plan de afaceri, scopul vizat referindu-se la insusirea modului de gestionare a unui business real. Participantii au notat si, ulterior, au dezbatut obiectivele pe care le-ar avea in vedere in cazul in care ar dezvolta respectiva afacere, modul in care se intentioneaza atingerea lor, momentul in care ar fi oportuna implementarea proiectului, locatia si, nu in ultimul rand, atuurile care fac afacerea viabila.

Dupa eveniment, cursantii si-au declarat disponibilitatea de a mai participa la astfel de evenimente, fiind interesati eventual ca, in viitor, sa se reuneasca in acelasi format pentru a evalua ideile nascute in cadrul celor doua zile de training si aplicate in magazin. Constienti de importanta unei formari constante, participantii spun ca prilejul de comunicare le-a creat posibilitatea de a privi lucrurile dintr-o perspectiva diferita, ceea ce inseamna un plus valoare la nivelul deciziilor pe care le iau in munca
de zi cu zi.

Alexandru Bicica, Administrator, Intermarket, Bucuresti
Ceea ce s-a intamplat in aceste doua zile mi s-a parut foarte interesant. Mi s-au conturat mai bine lucruri pe care le stiam, insa nu aveam toti indicatorii. De exemplu, in privinta modalitatilor de a obtine feedback de la clienti am aflat metode usor de aplicat, dar eficiente in acelasi timp. Si in ceea ce priveste calcularea eficientei fiecarui produs au fost lucruri pe care nu le stiam. Mai mult, prin prezentarea altor sisteme de management am putut identifica punctele in care gresim noi, sau unde procedam noi bine si gresesc ceilalti.

Alina Marinescu, Shop Manager, Ivet Comprod, Mioveni
Este important ca am putut acumula atata informatie intr-un timp foarte scurt. Personal, mi s-au parut foarte utile studiile de caz, pentru ca trebuie sa gandim in perspectiva, nu numai la microuniversul nostru. Numai asa putem evolua cu adevarat.

Georgeta Florescu, Shop Manager, Weiner Services, Bucuresti
Cred ca intalnirea de astazi a trecut pe locul numarul 1 in topul celor mai interesante lucruri care mi s-au intamplat in 2008. Mi-am schimbat modul de a privi de acum incolo concurenta si de a decide cum sa investesc banii. Am primit cateva indicii despre modul in care ar trebui sa actionam astfel incat sa rezistam ofensivei marilor conturi internationale.

Florina Sandulescu, Director General, Roxette Comp, Pitesti
Ceva ce o sa aplic pe mai departe ca urmare la ceea ce s-a discutat aici? O sa incerc sa colaborez si cu producatori mai mici, lucru pe care l-am evitat pana acum. Am realizat ca nu trebuie neaparat sa ma plafonez la furnizorii mari, ci trebuie sa caut sa obtin un contract cat mai avantajos.

Carmen Judet, Asistent Gestiune, Quark, Curtea de Arges
Este a doua oara cand particip la un training organizat de dumneavoastra si de fiecare data am descoperit lucruri pe care desi le stiam nu le dadeam asa mare importanta. De exemplu, relatiile pe care trebuie sa le construim cu clientii nostrii si locul nostru in piata de retail ca si magazine de proximitate. Asta pentru ca a fost o perioada in care am incercat sa tinem pasul cu cei mari, insa acum am inteles ca de fapt acea abordare era gresita din start. Am invatat de la dumneavoastra ca tocmai acesta este marele nostru avantaj: posibilitatea de a construi o relatie mai intima cu clientul, o relatie care in marile magazine este depersonalizata.

Tracking Popular Content