Veniturile Bonas, creștere de aproape 26% și întoarcere pe profit în T3

Cu o prezență de peste trei decenii în industria lactatelor din România, Bonas reușește să genereze creștere atât datorită magazinelor proprii pe care le deține, cât și prin intermediul parteneriatelor cu marile rețele de magazine, companii din HoReCa și instituții publice. Veniturile Bonas, creștere de aproape 26% și întoarcere pe profit în T3

Datele oficiale prezentate de companie arată că veniturile înregistrate în trimestrul al treilea din acest an au ajuns la valoarea de 22,19 milioane de lei, cu 25,6% peste nivelul din aceeași perioadă a anului trecut. În același interval, cifra de afaceri a crescut cu 32%, până la valoarea de 18,95 milioane lei. Totodată, valoarea cheltuielilor a crescut cu 21%, depășind nivelul de 21,5 milioane lei. Drept urmare, producătorul s-a întors pe profit la finalul lunii septembrie, înregistrând un rezultat net de aproape 519 mii lei față de pierderea de 144 de mii de lei înregistrată în trimestrul al treilea al anului trecut. 

„Istoric, din cauza lunilor de vară, trimestrul  III pentru Bonas însemnă o pierdere, dar în acest an am reușit sa fim profitabili și în acest trimestru. Am realizat acest lucru fără a neglija investițiile, atât de necesare pentru a aduce compania la nivelul concurenților și pentru a putea genera profituri viitoare”, declară reprezentanții Consiliului de Administrație al companiei.

În primele nouă luni din acest an, magazinele Bonas au generat vânzări 15,19 milioane de lei, în creștere cu 34% față de lunile echivalente din 2022. Raportat doar la trimestrul al treilea, vânzările au fost de 4,98 milioane lei, în creștere cu 26% față de aceleași luni din anul precedent. Creșterea a fost susținută și de o creștere cu 7% a numărului de bonuri de casă.

„Am reușit acest lucru fără campanii de marketing, dar din luna septembrie, am început să oferim degustări și reduceri la anumite produse. Bonas este un brand cu notorietate în Cluj, dar nu și în București, astfel cele doua magazine din București, deși au vânzări în creștere, încă sunt sub așteptări. În trimestru IV ne vom concentra mai mult asupra lor și abia după ce vor atinge țintele propuse, ne putem gândi la deschiderea de noi magazine în București”, susțin reprezentanții companiei.

În ceea ce privește partenerialul cu marile lanțuri de magazine, acesta a generat pentru Bonas vânzări în valoare de 2,22 milioane lei în primele nouă luni din acest an, în creștere cu 83% față de aceeași perioadă din 2022. În prezent, producătorul de lactate este prezent cu un număr restrâns de produse în IKA și doar la nivel local. Concret, produsele Bonas sunt listate în Kaufland, Auchan și Selgros.


Citește și O luptă pentru readucerea volumelor pe trend pozitiv în piața laptelui


La capitolul vânzări, există și un segment de business generat de alți parteneri, cum ar fi HoReCa, instituții, magazine de cartier. În primele nouă luni, suma totală a vânzărilor realizate prin terți a fost de 2,28 milioane lei, mai mare cu 28% față de 2022, potrivit raportului financiar publicat de companie.

„Analizat pe canale de vânzare, magazinele proprii au realizat 77% din vânzările Bonas, ceea ce ne asigură o stabilitate si o independență, dar în același timp, nu pot contribui substanțial la creșterile viitoare. Acest segment este cel mai greu de scalat, pentru că magazinele curente își vor atinge potențialul, iar pentru a continua creșterea sunt necesare noi magazine, dar în Cluj, unde putem livra ușor și suntem cunoscuți, nu mai avem multe zone de acoperit. Magazinele noi vin cu provocări pe costuri, logistică, marketing si de management. De aceea, este de dorit să avem o creștere mai mare pe IKA și terți”, explică reprezentanții companiei.

Activitatea Bonas Import Export S.A este axată pe producția și comercializarea produselor lactate și a brânzeturilor și, începând cu luna iunie 2021, producția și comercializarea de înghețată, toate produsele având ca materie primă laptele proaspăt. Din același an, compania se tranzacționează pe Bursa de Valori București, piața AeRO, fiind inclusă și în indicele BETAeRO.

În 2022, Bonas a deschis primele magazine în afara județului Cluj și a inaugurat un nou depozit. În 2023, prin contractul de finanțat prin AFIR se dorește îmbunătățirea producției, a transportului laptelui și produselor prin achiziția unor linii noi de producție si a unei flote moderne de mașini, dar și a unor softuri de specialitate.

Bonas derulează un program de modernizare a cărui valoare totală este de 7,57 milioane lei, AFIR asigurând o cofinanțare de 50%. În cadrul acestui program urmează să fie achiziționate echipamente de transport, de laborator, administrative și utilaje. Până acum au fost livrate cele cinci autoizoterme, a fost achiziționat sistemul ERP și este în curs de implementare în cadrul companiei. Noua linie de ambalare PET-uri a fost achitată și urmează a fi livrată în acest an. În 2024, cele mai importante achiziții vor fi o linie de ambalare brânzeturi și o autocisternă pentru transportul laptelui.

„Noile schimbări legislative pun o presiune suplimentară pe cheltuieli și vor genera inflație, acestea adăugând-se la perspectivele negative ale economiei. Principala noastră îngrijorare este ca în 2024 să nu se repete scenariul din 2022. În industria lactatelor se operează cu marje mici de profit și se concurează cu toți jucătorii din industria alimentară, unii având avantajul prețului, un atu când puterea de cumpărare scade. Anul trecut procesatorii de lactate nu au putut transfera în totalitate creșterile de costuri și s-a ajuns la un război al prețurilor, în care toata lumea a pierdut la capitolul profitabilitate. În acest moment ne este greu să facem prognoze, dar indiferent de vremurile pe care le vom traversa, Bonas o să rămână aceeași companie solidă din punct de vedere financiar și care o să trateze lucrurile cu aceeași prudența cu care a făcut-o și până acum”, concluzionează reprezentanții Consiliului de Administrație al companiei.

2022, an de reașezare în topul retailerilor independenţi
2022, an de reașezare în topul retailerilor independenţi
Diversificare și adaptare au fost cuvintele de ordine pentru jucătorii independenţi în 2022. Pe o piaţă aglomerată, aceștia și-au asigurat...
Topul marilor rețele de retail: 2022, un an considerabil mai bun și mai profitabil
Topul marilor rețele de retail: 2022, un an considerabil mai bun și mai profitabil
Cu un plus de 14 miliarde de lei în cont la finalul lui 2022, marile lanțuri de retail active pe piața locală au reușit să bifeze o creștere...
Bonas investește în dezvoltarea producției și în extinderea rețelei de magazine
Bonas investește în dezvoltarea producției și în extinderea rețelei de magazine
Producătorul clujean de lactate Bonas extinde aria de acoperire și a finalizat investiția într-o linie de îngheţată prin care își dorește...
Acțiunile Bonas Import Export au intrat la tranzacționare pe piața AeRO
Acțiunile Bonas Import Export au intrat la tranzacționare pe piața AeRO
Bonas Import Export, producător clujean de lactate, a început tranzacționarea acțiunilor pe piața AeRO, segmentul de acțiuni al Sistemului...