FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Vânzările de alimente, în scădere în luna mai

Vânzările de alimente, în scădere în luna mai

Vânzările magazinelor au fost mai mici în luna mai a acestui an față de luna aprilie când vine vorba despre produse alimentare, băuturi și tutun.

Datele publicate de Institutul Național de Statistică arată că volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), a scăzut, pe ansamblu, cu 2,0% (serie brută) în luna mai 2021, comparativ cu luna precedentă, ca urmare a scăderilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun: -10,6%. În funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, scăderea a fost de 1,1% în perioada analizată.

Comparat cu aceeași lună a anului trecut, în mai 2021, deși volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut atât ca serie brută cu 18,3%, cât și ca serie ajustată cu 22%, vânzările de alimente, băuturi și tutun au un ritm mai lent de creștere. Concret, este vorba despre un avans de 2,4% ca serie brută. Pe aceeași bază de raportare, au revenit însă pe plus vânzările de produse nealimentare (+27,5%) și cele de carburanți (+32,4%).

Raportat la numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete a crescut în luna mai 2021, comparativ cu luna mai 2020, pe ansamblu, cu 22,0% tot datorită creșterilor înregistrate la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+32,7%) și vânzărilor de produse nealimentare (+25,3%). În cazul produselor alimentare, băuturilor și tutunului, creșterea a fost 8,6%, arată datele INS.

După primele cinci luni ale acestui an, comparat cu perioada similară a anului trecut, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a înregistrat o creștere de 13,7% (serie brută), datorită creșterii vânzărilor de produse nealimentare (+23,2%), comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+13,8%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+4,6%). Ca serie ajustată, creșterea pe ansamblu a fost de cu 11,5%, aportul alimentelor, băuturilor și tutunului fiind de 3,1%. 

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content