FacebookLinkedinYoutubeTwitter

Acasă > Știri > Vânzările de alimente, creștere de 2,5% după primele opt luni ale anului

Vânzările de alimente, creștere de 2,5% după primele opt luni ale anului

Încasările din comerțul cu amănuntul resimt efectele inflației generalizate, rezultatele din primele opt luni ale acestui an fiind sub nivelul scumpirilor. În cazul mărfurilor alimentare, datele Institutului Național de Statistică vânzările au avut un avans de 2,5% ca serie brută raportat la primele opt luni ale anului trecut. Raportat la numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au avut un avans de 4,3% în perioada analizată.

În cazul mărfurilor nealimentare, vânzările au înregistrat un avans de 5% ca serie brută și de 4,6% ca serie ajustată.

Raportat la luna iulie, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a crescut ca serie brută, pe ansamblu, cu 2,7% datorită creșterilor înregistrate de vânzările produselor nealimentare (+3,8%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,3%) și a comerţului cu amănuntul al carburanţilor (+1,2%).


Citește și Consumatorii aleg experiențele și cheltuielile esențiale, în ciuda presiunii economice


Calculat în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, încasările din comerțul amănuntul au a crescut cu 0,6% datorită creșterilor înregistrate de vânzările de produse nealimentare (+1,1%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,6%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor (+0,2%).

Vânzările de carburanți au recuperat însă teren față de vara anului trecut, potrivit datelor INS. În luna august, vânzările de carburanți erau cu 7,7% peste nivelul din august 2021 ca serie brută și cu 8,4% calculat în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate.

În cazul alimentelor, băuturilor şi tutunului vânzările înregistrate în august 2022 au fost cu 4% peste nivelul din august 2021 ca serie brută. Raportat la numărul de zile lucrătoare şi sezonalitate, în luna august 2022 comparativ cu luna august 2021, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au înregistrat o creștere de 2,2%.

Știri asemănătoare

Adaugă comentariu nou

Imagine CAPTCHA
Introduceți caracterele din imagine.
Tracking Popular Content