Vânzarea de legume și fructe generează peste 20% din încasările Sezamo în România

Sortimentația de produse eco pe zona de legume și fructe din portofoliul Sezamo a crescut cu până la 37% față de anul precedent, în condițiile în care trei din cinci coșuri conțin cel puțin un astfel de produs. Mai mult, vânzarea de legume și fructe generează în prezent peste 20% din încasările platformei în România, a spus Cristian Sălceanu, CEO Sezamo. cristian_salceanu_ceo_sezamo_0_0

Aproximativ 30% din vânzările de fructe și legume sunt produse eco, un procent semnificativ mai mare comparativ cu magazinele tradiționale. Printre cele mai vândute produse eco din categoria fructe și legume se numără roșiile, cireșele, ardeii, afinele și dovleceii.

În oferta Sezamo se regăsesc în prezent peste 1.500 de produse eco din 12 categorii: Fructe și legume, Carne și pește, Lactate și refrigerate, Brutărie și patiserie, Mezeluri, Băcănie, Băuturi, Congelate, Mama și copilul, Detergenți, Cosmetice și Menaj.

„Interesul clienților pentru produse eco este în creștere, în special pe partea de fructe și legume, iar asta ne bucură și este o confirmare că decizia noastră de a colabora cu micii fermieri, cu fermierii artizanali, a fost una foarte bună. Astfel putem aduce clienților produse proaspete chiar și la 6 ore de la recoltare, transformând conceptul «from farm to table» într-o experiență constantă”, a declarat Cristian Sălceanu, CEO Sezamo.

Sezamo a adăugat recent în portofoliul său o serie de produse eco noi precum mixul de roșii de la Nasul Roșu, „Cloșca și puii”, care include soiuri variate de roșii. Parteneriatul cu ferma Nasul Roșu a început în urmă cu doi ani și a contribuit la o majorare de 30% a businessului fondat de soții Alina și Dan Constantinescu la nivelul lui 2023 comparativ cu 2022. Pentru acest an antreprenorii estimează menținerea unui ritm similar de creștere al afacerilor.

Alte noutăți din portofoliul Sezamo includ afine BIO de la Merry Berry și produse BIO de la Coșul cu Fructe, precum căpșune, vinete, roșii și verdețuri. De asemenea, Sezamo a început colaborarea cu un nou furnizor de cireșe BIO, Erika, și a adăugat în oferta sa avocado, lămâi și cartofi dulci din import. În domeniul verdețurilor, a introdus fenicul, salvie, apio, rucola și valeriană.

„Colaborarea cu micii producători locali este simplificată la Sezamo. Producătorii pot accesa o rubrică specială pe site-ul nostru, și putem începe colaborarea în câteva zile. Le oferim o piață de desfacere targetată și informații detaliate despre preferințele clienților, precum și garanții de achiziție pe termen lung, facilitându-le astfel planificarea și investițiile”, a adăugat Michael Kaiser, Director Comercial Sezamo.

În prezent, dintr-un total de 500 de furnizori pe platforma Sezamo 150 sunt locali.

Produsele sunt livrate către clienți din depozitul de 12.000 mp situat în incinta CTPark, în nordul Bucureștiului, care include spații de depozitare ambientală și unități cu temperatură controlată, ce permit păstrarea produselor în condiții cât mai bune și reducerea costurilor de energie.

Grupul Rohlik, proprietarul supermarketului online Sezamo, a reușit să strângă 160 de milioane de euro capital nou pentru creștere. Investiția a fost condusă de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare, alături de investitorii existenți Sofina, Index Ventures, Quadrille și TCF Capital și completată de finanțare pentru creștere din partea Băncii Europene de Investiții prin inițiativa sa Scale-Up. Investiția va fi utilizată pentru a susține planurile ambițioase de expansiune ale grupului Rohlik în regiunea DACH și Europa Centrală și de Est, unde compania își propune să-și stabilească prezența în peste 15 orașe noi până în 2030.

Deja activ în Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at) și Germania (Knuspr.de), Rohlik s-a lansat în România în 2022, sub brandul Sezamo. Compania a obținut statutul de unicorn în 2021 și este în creștere rapidă, cu o cifră de afaceri la nivel de grup de aproape 600 de milioane de euro în 2022.

 Sezamo lansează Sezamo Chef, platformă cu retețe ale căror ingrediente pot fi cumpărate online
Sezamo lansează Sezamo Chef, platformă cu retețe ale căror ingrediente pot fi cumpărate online
Supermarketul online Sezamo a lansat Sezamo Chef, o sursă de inspirație conectată cu platforma de cumpărături online, clienții putând să...
Sezamo, parteneriat cu peste 40 de producători locali de verdețuri
Sezamo, parteneriat cu peste 40 de producători locali de verdețuri
Supermarketul online Sezamo anunță deschiderea sezonului de trufandale, în urma unui parteneriat cu peste 40 de producători locali, majoritatea...
Cristian Sălceanu, Sezamo: Ne-am propus o creștere de trei cifre în 2024
Cristian Sălceanu, Sezamo: Ne-am propus o creștere de trei cifre în 2024
În condițiile în care Sezamo.ro, supermarket online aparținând grupului Rohlik, ce a intrat pe piața locală în 2022, înregistrează...
Sezamo reduce prețurile la fructele și legumele de sezon produse local cu până la 30%
Sezamo reduce prețurile la fructele și legumele de sezon produse local cu până la 30%
Sezamo reduce prețurile la fructele și legumele de sezon cultivate de către micii producători locali cu până la 30%. Acțiunea are ca scop...