Tranzacție anulată: evoMAG nu mai cumpără elefant.ro

Elefant Online, unul dintre cei mai mari retaileri online și ownerul platformei elefant.ro, a anunțat că renunță la tranzacția prin care evoMag prelua peste 68% din companie. Achiziția fusese anunțată în urmă cu șase luni și aștepta aprobarea Consiliului Concurenței.  Tranzacție anulată: evoMAG nu mai cumpără elefant.ro

„Elefant Online S.A. informează investitorii cu privire la renunțarea de către acționarii societății la perfectarea tranzacției prin care Evolution Prest Systems SRL urma să dobândească un pachet de acțiuni reprezentând 68,4561% din capitalul social al Elefant Online S.A. În continuare, acționarii Elefant Online S.A. vor asigura suportul necesar pentru derularea în mod optim a activității comerciale din cadrul societății", se arată în informarea trimisă către investitorii BVB.

În luna mai, Elefant.ro anunța că acționarii săi, Millennium Gold Resources Limited şi Catalyst Romania SCA SICAR, au cesionat 58,84% din acțiuniși 9,62% din capitalul social, către Evolution Prest Systems, companie fondată și condusă de Mihai Pătrașcu. Evolution Prest Systems este controlată în proporție de 63,63% de Mihai Pătrașcu, fondatorul și CEO-ul evoMAG, unul dintre cei mai mari retaileri online din România.

Millennium Gold Resources Limited este un offshore din Cipru, controlat de Ion Sturza, fost premier al Republicii Moldova. La rândul său, grupul Catalyst este primul fond de investiții în start-up-uri tech din România, susținut de 3TS Capital.

Potrivit raportului financiar, în prima jumătate a acestui an, Elefant.ro a înregistrat o cifră de afaceri de 56,5 milioane de euro, în scădere cu 40,7% față de anul trecut. Scăderea cifrei de afaceri a fost determinată de mai mulți factori, precum ajustarea preferințelor de achiziție a clienților dinspre vânzările online către offline ca urmare a eliminării restricțiilor cauzate de pandemia de COVID-19, diminuarea puterii de cumpărare a clienților ca urmare a efectelor cumulate de creșterea prețurilor la produsele de bază și a conflictului din Ucraina, vânzarea anumitor categorii de produse, precum parfumurile, produsele pentru casă sau electronice, în regim marketplace în loc de stoc direct, precum și închiderea punctelor de livrare. Totodată, în perioada menționată, Elefant.ro a rămas pe pierdere, cu -12,3 milioane euro în exercițiul financiar de șase luni, comparativ cu pierderea de 12,4 milioane lei de anul trecut. 

Lansat pe piață în 2010, Elefant.ro s-a poziționat drept un mall online care oferea o gamă diversificată de produse. În 2015 a introdus punctele de ridicare a comenzilor pentru a extinde numărul opțiunilor de livare pentru clienți, lansând și varianta elefant.md, platformă dedicate clienților din Republica Moldova.

evoMAG preia Elefant.ro. Tranzacția așteaptă aprobarea Concurenței
evoMAG preia Elefant.ro. Tranzacția așteaptă aprobarea Concurenței
Elefant Online, unul dintre cei mai mari retaileri din ecommerce-ul local și proprietarul platformei Elefant.ro, a anunțat că acționarii săi,...
Adrian Ariciu, Metro România: „Proximitatea reprezintă viitorul acestui deceniu”
Adrian Ariciu, Metro România: „Proximitatea reprezintă viitorul acestui deceniu”
Pentru Metro România, 2021 a fost sinonim cu creștere record. Retailerul anticipează rezultate bune și pentru 2022, iar sursele de creștere...

În 2021 Elefant.ro a lansat propria platformă de tip marketplace. În prezent, gama include aproximativ un milion de produse, cele mai comercializate fiind parfumurile, cosmeticele, cărțile străine, jucăriile, ceasurile. Magazinul are peste două milioane de clienți. În 2022, volumul de comenzi a scăzut față de 2021 cu 9%. Din punct de vedere al valorii medii a unei comenzi, aceasta s-a situat anul trecut la 143 de lei, în scădere cu 13% față de 2021. Principalii competitori sunt eMAG, Libris.ro, Librărie.net, Notino și Watchshop.ro.

 

Retailerii internaționali mai pun 28 de magazine pe harta retailului din România
Retailerii internaționali mai pun 28 de magazine pe harta retailului din România
Jucătorii internaționali prezenți pe piața din România și-au continuat planurile de expansiune în luna februarie, fiind inaugurate 28 de...
Mondelēz, din nou pe drumul cel bun după rezultatele din T2
Mondelēz, din nou pe drumul cel bun după rezultatele din T2
Mondelēz, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de dulciuri, a revenit pe drumul cel bun după rezultatele raportate pentru...
Mondelēz International: 9 din 10 adulți la nivel global au consumat mai multe gustări în timpul pandemiei
Mondelēz International: 9 din 10 adulți la nivel global au consumat mai multe gustări în timpul pandemiei
Mondelēz International a anunțat lansarea celui de-al doilea raport anual State of Snacking, un studiu global privind evoluția rolului gustărilor...
Irina Măndoiu pleacă din echipa Lactalis
Irina Măndoiu pleacă din echipa Lactalis
După 15 ani în industria lactatelor, Irina Măndoiu, Director Comercial al producătorului de lactate Lactalis, a plecat din companie, preluând...